A világ tíz legnépszerűbb könnyű gépjárműve közül négyet a Toyota gyártott az év első negyedévében. Ez a négy típus négy fontos szegmensben képviseli a márkát, és együtt több mint 750 példányban találtak gazdára.
Az egész világ a szabadidőjárművek bűvöletében él – ezt axiómaként (azaz bizonyítást nem igénylő igazságként) fogadjuk el évek óta. Csakhogy a SUV-ok mezőnye – pont népszerűségük miatt – rendkívül népes, ezért egy-egy típusra viszonylag csekélyebb darabszámok jutnak. Más szegmensek ugyanakkor ezzel párhuzamosan elnéptelenedtek: itt csak a legnépszerűbb típusok tudtak túlélni, minden más modellt szabadidőjárművel váltottak ki a gyártók.
Ezért lehetséges, hogy bár a Toyota RAV4-ból közel negyedmillió (242 190) darab fogyott 2025 első három hónapjában, az autóipar történetének magasan legnépszerűbb típusa, az 1966 óta szünet nélkül gyártott Corolla (244 751 db) meg tudta előzni. Így 2025 első negyedévében a papírformát hozva a Toyota alsó-középkategóriás típuscsaládja volt a világ legnagyobb számban eladott könnyű gépjárműve, derül ki a Focus2Move által összesített, 162 nemzeti piacot lefedő adatokból.
A Top 10-es lista egy kivétellel ezúttal sem hozott meglepetéseket, inkább a sorrendben voltak változások. A tavaly ilyenkor második helyen álló Ford F-széria a harmadik helyre csúszott vissza, a Tesla Model Y pedig nem egyszerűen elveszítette tavalyi elsőségét, hanem a dobogóról is lemaradt. Az elsősorban Észak-Amerikában releváns Chevrolet Silverado pickup két sikeres nemzetközi SUV: a Honda CR-V és a Hyundai Tucson közé beékelődve végzett a hatodik helyen. A Tesla Model 3 a legjobb tíz közé felkapaszkodva a nyolcadik legkeresettebb könnyű gépjármű volt az év első negyedében, míg a kilencedik és a tizedik helyen további két Toyota: a Hilux (136 420 db) és a Camry 136 233 db) végzett.
Globális újautó-eladások, Top 10 legnépszerűbb típus, 2025. Q1
1. |
Toyota Corolla |
244 751 |
-13,5% |
2. |
Toyota RAV4 |
242 190 |
-0,6% |
3. |
Ford F-sorozat |
225 501 |
+24,0% |
4. |
Tesla Model Y |
191 193 |
-33,6% |
5. |
Honda CR-V |
180 452 |
-0,3% |
6. |
Chevrolet Silverado |
150 164 |
-8,0% |
7. |
Hyundai Tucson |
148 511 |
+1,0% |
8. |
Tesla Model 3 |
139 901 |
+24,2% |
9. |
Toyota Hilux |
136 420 |
+0,5% |
10. |
Toyota Camry |
136 233 |
+0,5% |
Az adatokból az is nyilvánvaló, hogy a Toyota három szegmensben (alsó-középkategóriás személyautók, középkategóriás szabadidőjárművek és középkategóriás személyautók) is vezette az eladásokat. A negyedik toplistás modellt, a Toyota Hiluxot papíron két pickup is megelőzi, ám sem a Ford F-széria, sem a Chevrolet Silverado nem tekinthető globális típusnak, szemben a Hiluxszal, amelyet a világ több mint 180 országában forgalmaz a Toyota (de pont az Amerikai Egyesült Államokban nem; ott a Tundra és a Tacoma képviselik a márkát.)
Smarter Média