Haladni akarnak a trendekkel, hiszen ma már szinte mindent meg lehet vásárolni az Interneten keresztül.
A használtautók piacán már bevált, így az újonnan megvásárolt járművek kapcsán is egyre több törekvést lehet látni az online értékesítés terén. Sokan ugyan szkeptikusak ebben a kérdésben, hiszen a szalonban, az értékesítő munkatárssal átbeszélve biztosan azt kapják, amit szeretnének, mindenesetre mások úgy vélik, hogy az internetes eladás sokkal praktikusabb. A hírek szerint a BMW-nek komoly tervei vannak ezen a téren.
A bajor autógyártó ugyanis 2025-re az eladások 25 százalékát online kívánja lebonyolítani. A BMW az értesülések szerint az Adobe technológiai vállalatot hívná segítségül a digitalizációhoz és az adatkezeléshez.
„A vásárlók egyharmada egyértelműen el tudja képzelni, hogy online vásároljon magának autót. Nekünk az a feladatunk, hogy felkészüljünk a megváltozott keresletre” - mondta Jens Thiemer, a BMW alelnöke a TechFirst nevű podcastben.
Az internetes értékesítés mellett a BMW-nél elképzelhetőnek látják a virtuális tesztvezetések megvalósítását, ám a 100%-os online eladásokra való átállásban egyelőre nem gondolkodnak. Jens Thiemer úgy véli, hogy a BMW kereskedések jelentik a valódi kapcsolódási felületet a márka és az ügyfelek között, ezekről az erőforrásokról egyelőre nem fognak lemondani. A bajor vállalat vezető tisztségviselője kiemelte, hogy a jelenleg kizárólag online értékesítő autóipari vállalatok fizikailag látogatható szalonokkal bővítik kínálatukat.

A teljes értékesítési mennyiség egynegyedének digitalizációja eladási paradigmaváltást is jelenthet a BMW számára. Az új autók árát például rögzíteni kell, mivel az online térben egy kicsivel nehezebb lesz majd alkudozni. Az Adobe segítségével fejleszteni kell az elérhető alkalmazások palettáját is, ahol a vevők kedvükre összeállíthatják a nekik tetsző autókat.
Nyitókép: BMW