2020. szeptember 24. | 17:33

A mai nappal kezdetét vette a francia márka ünnepség-sorozata, amelyen nem csak visszatekintenek a brand múltjára, de még egy friss modellt is bemutattak.

Körülbelül két éve tudni, hogy jön egy olyan széria, amely a Peugeot legnagyobb teljesítményű modellje lesz. A 2019-es Genfi Autószalonon be is mutatták az 508 Peugeot Sport Engineered koncepció változatát, amely nagy sikert aratott, hiszen a márka ilyen szériát nem nagyon dobott a piacra. Céljuk az is egyébként a hosszabb távú versenyzésbe való komolyabb visszatérés mellett, hogy az amerikai piacra is újra belépjenek.

Korábban már voltak sikereik a versenyzésben is, mind a Le Mans-i 24 órás versenyeken és a Dakaron is. Ez a modell egy plug-in hibrid rendszerrel hajtott, 1,6 literes, négyhengeres benzinessel és két villanymotoros erőforrással rendelkezik, amelyek rendszerteljesítménye így 360 lóerő. Ha csak a benzinmotort nézzük, az egy 200 lóerős változat, amelynek elöl egy 81,2, hátul egy 83 kilowattos elektromotor segít be. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul, külseje pedig megfelelően sportos kialakítást kapott. Az egész rendszer egy nyolcsebességes automata váltót kapott, így az autó gyakorlatilag a legerősebb közúti Peugeot lett.

A sebességet 250 km/órában maximalizálták, míg tisztán elektromosan 135 km/óra ez az érték. A 11,5 kilowattórás akkucsomagnak köszönhetően pedig 42 km a tisztán elektromos hatótáv a WLTP szerint.

A Peugeot egyébként az ünnepi évforduló alkalmával akciókat is tervez, de ezzel kapcsolatban nem tudni konkrét információkat. 

Amennyiben érdekel az 508 GT kivitele, úgy tekintsd meg ezt a videót. Ha nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.