270 kilométeres hatótávval jöhet az új Mini Cooper SE

Közzétéve:
2019-07-10, 12:38

A BMW bemutatta sokat emlegetett tisztán elektromos Minijét, a Cooper SE-t. Formavilágát tekintve teljesen rendben van, de vajon képes lesz a potenciális vásárlókat specifikációival is lenyűgözni?

A BMW i3 2013-as bemutatása óta nem volt példa más, tisztán elektromos autó megszületésére a vállalatnál. A modell tökéletes utánzata lett a 2017-es őszi, Frankfurti Autószalonon bemutatott koncepciónak.

A Mini Cooper SE szívét egy, a motorháztető alatt elhelyezett elektromotor képzi, ahol szokványos esetben a hagyományos erőforrások találhatók, mint a benzines vagy a dízel. Ennek teljesítménye 135 kW, vagyis hivatalosan 181 lóerő. Az elektromotor az első kerekekhez kapcsolódva igyekszik biztosítani a gokart érzést, mely egyúttal az „innovatív vezetés dinamikai rendszernek” is köszönhető.

Mint minden elektromos autó esetében, úgy a Cooper SE-nél is rögtön rendelkezésre áll a nyomaték, ami 270 Nm-nek feleltethető meg. Gyári adatok szerint álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra az autó. Érdekes és meglepő módon a vállalat azt állítja, hogy a tisztán elektromos hatchback az első 60 méteren képes szorosan lépést tartani akár a belsőégésű motoros sportautókkal.

Mini Cooper SE tisztán elektromos

Az i3-mastól kölcsönvett padlólemezbe lett építve az akár 235 és 270 km közti hatótáv megtételét biztosító lítiumion akkucsomag. A vállalat kiemelte, hogy a hatótávot a legújabb WLTP tesztciklus alapján kalkulálták, összehasonlítás céljából pedig a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó, EU által bevezetett NEDC ciklus alá is vetették.

Az Automotive News szerint az ötajtós elektromos Mini EPA-szabvány alapján számolt hatótávja 183 km lesz.

BMW i3, egy motoros és Mini Cooper SE közúton közlekedve

Az akkumulátor feltöltéséhez szükséges nyílás a bal hátsó kerék fölött található, ugyanott, ahol standard helyzetben az üzemanyagtartály van az autókon. Az akksi két és fél óra alatt tölthető fel 80%-ra 11 kW kapacitással, a 100%-os töltöttséghez három és fél órára van szükség.

Azonban a hosszú időtartam is kibackelhető egy gyorstöltő állomáson, ahol lehetőség van 50 kW-s kapacitással való töltésre. Ebben az esetben 35 perc szükségeltetik a 80%-os szint eléréséhez.

Mini Cooper SE töltőnyílás

A praktikusság jegyei közé sorolható a csomagtér és örömmel kijelenthető, hogy a Mini Cooper SE ugyanazt a 211 liternyi helyet kínálja, mint a hagyományos-meghajtással működő háromajtós kivitel. A hátsó üléssor előre döntésével 731 literre bővül a tér, ami szintén közös tulajdonság a normál Minivel.

Az akkupakk valamelyest felhízlalta a Cooper SE-t, azonban az elöl elhelyezett elektromotor még mindig sokkal könnyebbnek mondható egy három vagy négyhengeres egységnél. A háromajtós, Steptronic automata váltós Cooper S-nél 145 kg-mal nehezebb az SE.

Forrás:

További autós hírek

Teljes terjedelmében égett egy körülbelül kétszáz négyzetméteres épület és benne hét személyautó vasárnap este a Budapest 21. kerületében a II.…

Vissza a jövőbe-rajongók figyelem: már nem üresben vesztegel a film ikonikus időgépének kerekeket adó autó, a Delorian DMC-12-es  – írja…

Forgalomból kivont Renault-val próbált elmenekülni a közúti igazoltatás elől egy fiatal férfi Győrben, de ütközött egy másik személygépkocsival. Kiderült, hogy…

Részegen hajtott busznak autójával egy férfi Gyöngyösön hajnalban. Utasa életveszélyes állapotban van, míg a sofőrnek csak karcolásai lettek. A busz…

Hetek óta szajkózzuk, hogy a ködös, 0 fokhoz közeli és az alatti hömérséklet miatt elképesztően nyálkásak, csúszósak az utak és…

Kapcsolódó írások

Mini Cooper 1960
2019. október 19.
Olcsó, kicsi és praktikus. Ebből következne, hogy silány és unalmas, de a Mini erre alaposan rácáfolt, mindmáig az egyik legélvezetesebb kisautó a világon!
2019. november 22.
A John Cooper Works GP harmadik generációja a MINI jelenleg leggyorsabb modellje.
MINI Cooper SE a zöld pokolban
2019. október 23.
Fékezés nélkül csapattak végig a Nordschleife aszfaltcsíkján az elektromos MINI Cooper SE-vel.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.