2020. november 23. | 17:04

Kína autóipara szenvedte meg legkevésbé az elmúlt időszakot.

Az LMC Automotive autóipari gazdasági elemzővállalat szerint a járvány második szakasza miatt több mint 300 ezer autó értékesítési kieséssel kell számolna az európai autópiacnak azok után, hogy több országban már a szalonok is bezártak. Ezzel együtt a kínai autópiac kis híján meg sem érezte a visszaesést.

Az elemzők előzetes becslése szerint ez csaknem 22 százalékos esést eredményez az előző évhez képest Európában. Elmondásuk alapján a sikeres vakcina szükséges ahhoz is, hogy az autóipar újra tudjon épülni, hiszen nem kevés új modell bemutatása csúszott ezzel odébb, több már betervezett projekt vagy program késik akár több mint egy évet is, amiatt, hogy nagyon sok márkának kellett megküzdenie akár jelentős bevételi kieséssel is.

A korábbi előrejelzést most 14 százalékos visszaesésre módosították világszinten, valamint meglátásuk szerint 2021 első felében további 250 ezres kiesés várható. De nézzük, mi történt eddig a világ jelentős piacait tekintve, és mi várható a következő évben.

Európa: 16,2 millió eladott autó, amely 22 százalékos visszaesést jelent 2019-hez képest. Jövőre mindössze 15 százalékos növekedéssel számolnak, így 18,7 milliós eladást kalkulálnak.

Észak-Amerika: 17 millió eladott autóval 16 százalékos a visszaesés, jövőre 9 százalékos növekedést számolnak, a teljes értékesített járműszám pedig 18,5 millió lehet. 

Kína: Eladtak 24,1 millió autót, ami csak 6 százalékos visszaesés 2019-hez képest, azonban jövőre 12 százalékos növekedéssel számolnak, ami így 14 milliós eladást eredményezne.

Ezekből tehát az LMC Automotives elemzései szerint Kína járt a legkevésbé rosszul, hiszen a legnagyobb visszaesés Európában volt tapasztalható. Minden valószínűség szerint azonban valóban helyreállhat sok minden jövő nyárra, ami azt is jelenti, hogy újra beindulnak az országok gazdaságai, vele együtt az autóipar is.