Na meg a 630 newtonméter csúcsnyomaték!
Hogyan lehet manapság autót tuningolni vagy építeni? Hát nem máshogy, mint az internet segítségével. Egészen könnyedén bármit bepötyöghetsz a keresőbe, amire az autódnak (vagyis sokkal inkább neked) szükséged van, pár kattintás és már meg is rendelheted a terméket. Miután megkaptad a visszaigazoló e-mailt, alig várod, hogy csomagod megérkezzen a világ másik feléről, és felfarigcsáld autódra. Vajon mi lehet ennek a Nissan 350Z-nek a története?
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Lényegében egy engine swap, vagyis motorcsere. Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy korszak, amikor a motorcsere klasszikus receptje az volt, hogy fogtak egy LS V8-at, és abba az autóba lógatták bele, amelyikbe csak akarták. Mostanság a mozzanat átalakult és sokféle motort raknak sokféle kocsiba. Aktuális példának itt van ez a 350Z, amelybe nem akármilyen blokk került: a Mercedes M104-ese, amit 1989 és 1999 között gyártottak. Az M104-es egy turbós, soros hathengeres motor, a bekezdés alatt található videóban pedig arra figyelhetsz fel, hogy milyen lenyűgöző hangja lett így a kis Z-nek. Kicsi a világ, hiszen a videó itthon készült, a Rabócsi Ringen, Máriapócson.
A 350Z-ket a Nissan gyárilag 3,5 literes V6-os VQ motorral szereli. Az erőforrás teljesítménye 306 lóerő, mindemellett 350 newtonméter csúcsnyomatékot ad le. Sajnos az eredeti forrásban nem részletezték, hogy pontosan mit változtattak még a motortérben azonkívül, hogy beszerelték az M104-est, de annyi biztos, hogy nagyjából 510 paci és 630 newtonméter nyomaték áll a használó rendelkezésére!
Az egyetlen aggodalmat okozó tényező a 350Z-k esetében a súly szokott lenni, ugyanis a jármű több, mint 1500 kilót nyom. Az építés során szerencsére gondoltak erre és megszabadultak minden „fölösleges” nehéz elemtől, hogy az autóval könnyebben lehessen többek közt... khm… driftelni. Az egyedülálló élményt tovább fokozza a Wisefab felfüggesztés, a coiloverek a népszerű BC Racingtől és végül, de nem utolsó sorban a manuális sebességváltó a Samsonastól.