hétfő - 2024. május 06.
15 °C
időjárástiszta égbolt
95 631 Ft
100 684 Ft
D 618 Ft

400 lóerővel és egy 3,0 literes ikerturbós motorral érkezik az új 370Z

Nagy kár, hogy Te sosem veheted majd meg, és én sem

És tulajdonképpen senki, de erről majd később. Immáron 10 éve, hogy a Nissan bemutatta a 370Z-t, amely a legendás Z-sorozat jelenlegi utolsó tagja. Nem fér a fejembe, hogy miért nem léptek tovább azóta, de a tény az tény és vitatkozni nem tudok vele. Itt lenne az ideje, hogy a Nissan eldöntse, mihez kezd a Z autókkal. 2018-ban már szó volt egy utód megjelentetéséről is, illetve a sorozat végleges befejezéséről is. Talán ez a SEMA Auto Show-n bemutatott tanulmány lesz a vízválasztó?

Tehát köszönj szépen a Nissan 370Z Project Clubsport 23-nak (ezt a hülye nevet…), ami egy 400 lóerős válasz a fenti kérdésre, mi szerint mi a következő lépés a Z-autók életében? A gyártó eldobta a 3,7 literes V6-os motort, ami alapból pihen a motorháztető alatt. Majd fogta magát, és egy 3,0 literes ikerturbós V6-tal helyettesítette azt, mely hajtóművet a legfrissebb Infinitikben találhatsz meg.

Ez önmagában még nem lenne akkora durranás, viszont a gyártó csavart egyet a felálláson, és a jól megszokott automata helyett a 370Z Nismo 6 gangos manuális váltójához csatlakoztatta a motort. Ezidáig ez a konstrukció ilyen formában még nem volt sem Infinitiben, sem pedig Nissanban. De nem ment ez annyira könnyen, mint ahogy elsőre gondolnád.

Ahhoz, hogy ez a váltó-motor páros működőképes legyen, a japán gyártónak egy csapat más céggel is együtt kellett dolgoznia. Az MA Motorsport biztosította az egyedi kuplungtárcsát, kuplung fedelet, és a lendkereket is annak érdekében, hogy a manuális váltó hibátlanul működjön együtt a motorral. Az AMS Performance gondoskodott a megfelelő légbeömlő kitről, és a Z1 Motorsport szerelte fel minőségi lefújószelepekkel a turbókat.

A Nissan saját Nismo részlege ügyelt a GT LSD Pro-Carbon részlegesen önzáró, kétutas differenciálmű beépítésére, valamint egy nemsokára piacra kerülő, utcára és pályára is egyaránt alkalmas fék szett beszerelésére, amely rozsdamentes fékcsövet és speciális fékbetéteket tartalmaz. Végezetül pedig a KW egy zseniális Variant 3 coil-over szettel járult hozzá a feszes mégis élhető futáshoz.

A 370Z 2008-as Los Angeles-i bemutatkozása óta az autó gyakorlatilag nem változott. Érkezett egy rakás ilyen olyan speciális kiadás, de maga az alap mindig ugyanaz maradt, most a Z-rajongók egyszerre morzsolhatnak el egy könnycseppet és mosolyoghatnak félarccal, hiszen végre változott a motor. Viszont, mint ahogy azt már említettem, a Nissan egyáltalán nem tervezi értékesíteni ezt a verziót.

Amennyiben elegendő érdeklődő lesz a SEMA-n bemutatott modell után a Nismo értékesít majd egy átalakító szettet, ami tartalmaz majd egy két elemet a show-n bemutatott koncepcióból, gyártósorra azonban sosem kerül. Sajnos mostanra a 370Z képtelen felvenni a versenyt kategóriáján belül, minden gyártó sokkal előrébb jár már a mostanra 10 éves konstrukciónál.

Nagyon égetően lenne itt az ideje, hogy a japán gyártó végre eldöntse, mihez kezd a Z-családdal, hiszen lassan megkopik a dicsfény, ami az 1969-es első S30-as kasztnival elkezdődött. A szívem szakad meg, hogy a Nissan ebbe az irányba sodródik, hogy az S-Chassis sorozat folytatásáról még pletyka is alig van, ami van pedig nem is igazán Silvia már, és hogy a Z-t is hagyják szépen lassan a mocsár aljára süppedni.

Remélem a mérnökök a homlokukra csapnak és felélesztik mind a két vonalat mert a Nissan nem tüntetheti el egyszerűen ezt a két legendás családot!

Forrás: