2023. augusztus 17. | 20:38

Ezekre érdemes figyelni, ha vállalkozásod online is reklámozni szeretnéd.

Itthon bárki nyithat autókereskedést, ha rendelkezik az ehhez szükséges megfelelő tőkével. Az sem mindegy, hogy egy márka hivatalos viszonteladója szeretne lenni, vagy inkább használt autókkal foglalkozna az ember, mert a két lehetőség nem csak abban tér el, hogy új vagy régi-e az árusított flotta, hanem teljesen másképp kell és lehet felépíteni a céget.

Abban viszont mindegyik vállalkozás megegyezik, hogy minden esetben fontos és döntő lehet, hogy milyen módon reklámozzuk. Ez nem csak hirdetést vagy arculatot jelent, hanem az online megjelenést is, amely manapság már majdhogynem fontosabb, mint maga az eladni kívánt termék.

Egy weboldal felépítésekor rengeteg dologra kell figyelni ahhoz, hogy az online felület vonzza a vásárlókat. A keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb része egy cég oldalának, de más aspektusok is vannak, amelyekre érdemes figyelni, ha autókereskedésünket, vagy bármilyen más vállalkozást online is reklámozni akarjuk.

Miért fontos az online megjelenés?

Persze lehet azt mondani, hogy nem muszáj, hogy egy jó weboldala legyen a cégünknek, hiszen nem minden vállalkozásnak van szüksége ilyesmire, ha pedig mégis, akkor elegendő a Facebookon létrehozni egy oldalt.

Bár ez is megoldás, egy saját weboldal mindenképpen fontos lehet, mivel ez egyszerre reklám, keresőfelület és segítségnyújtás is a potenciális vevők számára. Egy megnyerő, jól felépített online weboldal azt mutatja, hogy az adott cég komoly és megbízható, és egy remek megjelenés pedig csak javítja az összképet.

 

Lássuk, mi az az 5 dolog, amire figyelned kell, ha online akarod reklámozni autókereskedésed!

5. Tartalom

Mi a legfontosabb egy vállalkozás elindításakor? Hogy legyen termék. Ha nincs mit eladni, nincs is értelme vállalkozni. Ez lehet bármi, kenyértől elkezdve szaktudáson át az autókig. Ugyanez a helyzet a cég online részével is, mivel egy online felület, ahol reklámozzuk magunkat, szintén egyfajta terméknek tekinthető, tehát szükség van tartalomra, amit aztán megjelenítünk ezen az oldalon.

Ez egy autókereskedés esetében egyfelől az autók bemutatása, egy online katalógus, amely megmutatja, mi kapható a cégnél. Ehhez jó minőségű képek és részletes leírások szükségesek, az autók összes jellemzőjével. A másik tartalomrészbe tartozik minden egyéb, ami egy weblapon megjelenhet.

A cég neve, bemutatkozás, elérhetőség és kapcsolat, gyakran ismételt kérdések, fórum és a menüsor elemei, minden szó és minden elem, amit szeretnénk, hogy megjelenjen az online felületen. Azért kell aprólékosan mindent megtervezni, mert egy weboldal tényleg tükrözi, hogy milyen is a valódi, fizikai vállalkozásunk.

4. Átláthatóság

Ezért nagyon fontos eleme a vállalkozás online felületének az átláthatóság, hiszen egy nehezen értelmezhető weboldal nem lesz jó reklám. Ahogyan a vállalkozás fizikai részénél is, itt is hasonlóan kell felépíteni mindent: miután megvan a tartalom, azután kell kitalálni, hogy ez milyen módon lesz látható a látogatók számára.

Az autókereskedésben először az épületet látják a vevők, rajta a cégérrel, és csak ezután látják majd az eladó autókat. Ha kérdésük van, könnyen megtalálják az eladókat, akik segíteni tudnak. Hasonlóan kell online is eljárni, egy jól áttekinthető weboldalra van szükség, amelyen láthatják a termékeket, de segítséget is tudnak kérni, ha igényelik.

Egy weboldalnak rendezettnek kell lennie, a szövegeknek és képeknek illeszkedniük kell egymáshoz, esztétikus elrendezésre van szükség, mivel ez sokkal áttekinthetőbb, mint néhány egymás mellé dobált kép és szöveg. Az is fontos, hogy a menüszalag, vagy a kereső is könnyen megtalálható legyen és az oldalak közti navigálás is jól épüljön fel.

3. Megjelenés

Miután megvan a weboldal struktúrája, következhet a megjelenés. Bár nem a legalapvetőbb része egy weboldalnak, egy reklámnak azonban elengedhetetlen eleme, mivel a hirdetések lényege az, hogy megragadja az emberek figyelmét.

A legelső dolog ezzel kapcsolatban, hogy a weboldal dizájnja egyezzen meg a cég megjelenésével, vagyis, ha valaki ellátogat a felületünkre, majd az autókereskedésbe, ne azt tapasztalja, hogy az egyik rikító sárga, a másik pedig fekete-fehér színekben pompázik. A logók, cégérek és minden, a céghez kapcsolódó elem meg kell, hogy egyezzen.

Az, hogy ez mennyire figyelemfelhívó, már ízlés dolga, de lehetőség szerint itt sem szabad elvetni a sulykot. Ha márkakereskedést nyitunk, a lehetőség nyilvánvalóan limitáltak, hiszen a márka, amellyel partneri megállapodást kötünk, a legtöbb dizájnelembe és színkombinációba bele fog szólni, hogy hasonlítsunk a többi márkaképviselethez. Egy márkafüggetlen vállalkozás esetén azonban semmiféle ilyen megkötés nincs, így ebben az esetben tényleg csak mi döntünk, milyen megjelenést akarunk.

2. Linképítés

A linképítés az online reklámfelület egyik olyan sajátossága, amely elválasztja a fizikai reklám- és imidzsépítéstől. Amíg a fenn felsorolt elemek mindegyike megjelenik a fizikai cégnél is, addig a linképítés csupán az online felületeken létezik, viszont ebben az esetben hatalmas is a szerepe, amelyet nagyon jól ki lehet használni egy vállalkozás felépítéséhez.

Mi az a linképítés?

A linképítés lényege, hogy a weboldalunkra külső hivatkozások irányítsanak, lehetőleg minél több, ennek köszönhetően növelni tudjuk a webhely látogatottságát. A gyakorlatban ez annyit tesz, ha vállalkozásunknak van például közösségi oldala, Facebook vagy YouTube felülete, azon megjelöljük a cég webhelyét, amelyre egy-egy link mutat. Ha valaki rákattint erre a linkre, a weboldalra fogja átirányítani.

Hasonlóan a saját weboldalunkon belül is hasznos lehet linkhálózatot felépíteni, vagyis az egyik oldal vezethet egy másikra, vagy fordítva. A kezdőoldal menüléce például ilyen, mivel az egyes kategóriák nevére kattintva egy link irányít át minket az elérhető járművek, vagy a kapcsolat oldalra.

Másik lehetőség az, ha egy nem általunk üzemeltetett oldal ajánlja fel a linket, tegyük fel, hogy egy megbízható autókereskedéseket felsoroló újságcikk, vagy esetleg egy Facebook-kommentelő ajánlja a mi weboldalunkat. Ebben játszik fontos szerepet a SEO-zás, vagyis a keresőoptimalizálás, amely egy online reklámfelület egyik legfontosabb eleme.

1. Keresőoptimalizálás

A fenn említett linképítés a keresőoptimalizálás egyik részeleme, de a SEO használata sokkal kiterjedtebb, mint a linkek hálózata. A fent említett link például úgy segíthet a weboldalunkon, hogy minden egyes kattintás és átirányítás, amely a link alapján történik, feljegyzésre kerül a keresőmotor által, amely egy algoritmus és olyan böngészőkben használják, mint a Google.

Mire jó a keresőoptimalizálás?

Az optimalizálás abban segít, hogy a weblapunk magasabb helyen jelenjen meg, ha valaki beírja a böngészőbe azt a szót, hogy autókereskedés. Mivel rengeteg weboldalon kódjában szerepelhet ez a szó, elég nehéz a találati lista elejére kerülni, de ezért van szükség SEO-zásra.

Mivel ez az eljárás egy marketingtechnika, a keresőoptimalizálás nem csak azt figyeli, hogyan működnek a keresőmotorok, hanem az emberek keresési hajlamait is észleli. Olyan kereső- vagy kulcsszavakat figyel, amelyeket sokszor írnak be az emberek és azt figyeli, hogy a mi oldalunkon ez hányszor jelenik meg. Minél többször, annál hamarabb fog ajánlani minket a listában, hiszen többször felelt meg oldalunk a felhasználó keresésének.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

A SEO-zásnak rengeteg része van, amelyek együttesen segíthetik azt, hogy weboldalunk a keresési listákon az első oldalon, ott is lehetőleg minél előrébb szerepeljen. A SEO azért jó, mert szponzoráció, vagy fizetett hirdetés nélkül is fel tudunk kerülni a lista elejére.

A weblapunk minden részét tudjuk optimalizálni: a tartalmakba és szövegekbe is beilleszthetjük, ez lehet link formájában, de lehet videó vagy kép is, amelynek címe vagy képaláírás tartalmazza a kulcsszót, de a szövegek címei vagy alcímei is hasonló módon optimalizálhatóak.

A weboldalunk minden oldalán el kell helyezni ilyen kulcsszavakat, amelyek metaadatokat rejtenek, ezek azok a kulcsok, amelyek információkkal szolgálnak a keresőmotorok számára. A motorok feltérképezik a weboldalunkat, letöltik a metaadatokat és ezeket mind elraktározzák egy hatalmas információkönyvtárba.

Ha valaki a keresőbe beír egy kulcsszót, például azt, hogy autókereskedés, a keresőmotor olyan oldalakat fog keresni ebben az információkönyvtárban, amelyek tartalmazzák ezt a kulcsszót, így relevánsak lehetnek a felhasználó számára. Mivel a keresőmotor algoritmusai elemezték a weboldalakat, így a sorrendet is ez a relevancia határozza meg.

Persze a kulcsszavak egyezése nem elég ahhoz, hogy első helyre kerüljön a weblapunk a találati listán, ezen túl is rengeteg más tényező befolyásolja a megjelenést. Az is fontos, hogy milyen minőségi a weboldalunk, azaz mennyire megbízható, mennyire mutatja azt, hogy a weboldal szakértelmet és hozzáértést tud biztosítani az adott kérdésben. Például ha egy oldal címében nincs a https tanúsítvány, amely azt bizonyítja, hogy az oldal biztonságos a látogatók számára, a Google kereső ennek hiányában hátrébb sorolja a találati listán.

Mikre érdemes a leginkább figyelni, ha online reklámoznánk vállalkozásunkat?

A fent említett dolgok legtöbbje nem bonyolult, némi tanulással és utánaolvasással bárki alkalmazni tudja őket egy weblap fejlesztése során, viszont annál hasznosabbak lehetnek. Egy jól átgondolt és igényesen felépített weboldal nem csak egyszerű reklám, hanem egy üzenet is, amely alapján a vásárlók el tudják dönteni, akarnak-e itt pénzt költeni vagy sem.

A keresőoptimalizálás folyamatai szintén ezt szolgálják, csak valamivel rejtettebb módon, mivel amíg egy szép kezdőlap rögtön feltűnik egy felhasználónak, addig a kulcsszavas keresőmotor-optimalizált oldal nem, viszont mindkettő erősen meg tudja növelni mind a weboldalunk, mind a kereskedésünk forgalmát.

Az online marketing egy teljesen különálló szakma, de ahhoz, hogy vállalkozást tudjunk indítani, szükség van ennek a reklámágnak az alapvető fogásainak ismeretére, a fent említett okból kifolyólag. Ha valaki alapszinten ért a forráskódok, vagy HTML-kódok működtetéséhez, akkor a keresőoptimalizálás sem jelenthet gondot.

Emellett az a lehetőség is ott van, hogy egy fejlesztőt kérünk fel a feladatra, aki az arculat és a weblap felépítése mellett azzal is foglalkozni tud, hogy az online felületünk minél jobb helyre kerüljön a találati listákon, így minél nagyobb forgalmat tudjon generálni.
Ezt a pár dolgot szem előtt tartva pedig el lehet indítani az online felületünket, amely segíthet beindítani a vállalkozásunkat.

Nyitókép: Pixabay