2020. május 01. | 15:00

Jól áll neki a kor, de bőven ráfért az alapos vérfrissítés!

E, mint elegancia. A Jaguar E-Type sportautót 1961 és 1975 között gyártotta a brit vállalat. A márka alapítója, Sir William Lyons mutatta be elsőnek termékét több száz újságíró előtt. Az emberek nem kerestek, de ha kerestek sem találtak volna kifogást az autón. Az E-Type különlegességén az is erősített, hogy eleinte bizony nem birtokolhatott csak úgy akárki ilyet. Maga Lyons választotta ki az első brit vásárlókat, akik közt popzenészek és filmsztárok is voltak.

Ezt a leharcolt 1964-es Jaguar E-Type-ot az Egyesült Királyságban fedezték fel, ugyanis egy régi, nem használt garázsban húzódott. Nehéz aközött dönteni, hogy ebből a típusból a kupé vagy a tető nélküli roadster volt-e a szexibb, de most előbbiről lesz szó. Én úgy gondolom, hogy az autók élőlények. Van motorjuk, vagyis szívük és természetesen van lelkük is. Éppen ezért tartom elszomorítónak, amit az előző tulajdonosa tett vele 1979-ben, amikor is bezárta ebbe a rideg, sötét garázsba, ahol mintegy 40 év után nyilvánvalóan feledésbe merült és már saját fényét, csillogását is elveszítette.

A szakemberek első ránézésre azt gondolták, az autón nem igazán fogott semmit sem az idő, még jó is, hogy legalább egy fedett helyen állt hosszú, hosszú évekig. Viszont amint szétszerelték és homokfútták a Jaguar kasztniját, rögtön megváltozott a véleményük. Szomorú látvány tárult a szemük elé, amire még ők maguk sem számítottak.

A négy évtized bizony megviselte az autó alkatrészeit, komoly javításokra volt szükség. A karosszéria egyes részei annyira roncsoltak voltak, hogy azokat ki kellett cserélni, míg sok más elemet meg kellett erősíteni, ugyanis a fém annyira elkopott. A munka végeztével a E-Type külseje visszakapta eredeti, gyári, opálos ezüstkék fényezését (Opalescent Silver Blue). Sajnos a jármű belsejét nem lehetett restaurálni, így a szakembereknek azt teljes egészében újra kellett építeniük. Oxblood Red bőrkárpittal vonták be, ilyen volt az E-Type Lightweight-ben is, aminek gyártását 12 darabra limitálták.

Az újjászületett Jaguarba bekerült egy 3,8 literes XK6 motor is, új fékrendszer és felfüggesztés került alá, alumínium hűtő, rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, végezetül egy 5-gangos manuális váltó.