2020. február 18. | 12:30

Az előzetes adatok alapján csökkent az ittasan okozott balesetek száma.

A rendőrség összesítette a 2019-ben bekövetkezett személysérüléses közúti balesetekkel kapcsolatos előzetes adatokat. Kiderült, hogy az elmúlt évben összesen 595 fő vesztette életét a magyar közutakon. 2018-ban 633 ember halt meg az itthoni közutakon, vagyis egy év alatt 6 százalékkal csökkent a közúti balesetben meghalt személyek száma.

Az előzetes adatok azt mutatják, hogy 2019-ben 16 572-szer következett be olyan közúti baleset, amelyben legalább egy ember megsérült, ez több mint 2 százalékos csökkenést jelent 2018-hoz képest (16 951). Szintén jó hír, hogy a halálos kimenetelű balesetek számában (567 helyett 522), a súlyos sérüléses balesetek számában (4896 helyett 4726) és a könnyű sérüléses balesetek számában (11 488 helyett 11 324) is csökkenés történt.

A közúti balesetekben súlyosan megsérült személyek száma 5559 főről 5387 főre csökkent 2019-re, a könnyen sérültek száma pedig 1,5%-kal csökkent (16 440 fő helyett 16 190 fő). Az ittasan okozott balesetek száma is csökkent, nem is kevéssel, 4,5 százalékkal. Számokra lefordítva ez azt jelenti, hogy 2019-ben 1377 személyi sérüléssel járó közúti balesetet okoztak az ittas sofőrök, 2018-ban még 1442 balesetet okoztak a betintázott autósok.

Az összes baleset mintegy 31 százalékát a gyorshajtók okozták, de sok esetben vezetett balesethez az elsőbbségi jog meg nem adása és a kanyarodás szabályainak a megsértése. A személysérüléses balesetek 67 százalékát, szám szerint 11 052 balesetet okoztak személygépkocsi vezetők, míg

  • a kamionosok 1218,
  • az autóbusz vezetők 170,
  • a motorkerékpárosok 765,
  • a segédmotoros kerékpárosok pedig 604 balesetet okoztak.

Nem vetnek túl jó fényt a bringásokra a rendőrség adatai, kiderült ugyanis, hogy átlagosan minden tizedik személysérüléses közúti baleset okozója egy kerékpáros volt 2019-ben. A gyalogosok az összes sérüléses baleset 5 százalékáért voltak okolhatóak.

Az előzetes adatok szerint 2019-ben 13 olyan fiatal halt meg a magyar közutakon, akik még nem töltötték be a 14. életévüket, miközben 2018-ban mindössze 6 gyermek halálát követelte a közúti közlekedés.