70 év után először változhatnak a vészvillogók

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-10-05, 11:16

A kezdeményezés célja, hogy még biztonságosabb legyen egy esetleges lerobbanás az autópálya leállósávjában.

Nagyon sokszor hallani a leállósáv borzalmas tragédiáiról. Amikor egyszerűen nem veszik észre a lerobbanó autósokat a még száguldók. Amikor az emberek védtelenek az oldalt leparkolt járműveik mellett. Az éjszakai körülmények pedig csak még inkább rontanak ezeken a helyzeteken. Az Emergency Safety Systems nevű amerikai cég küldetése, hogy a lerobbanó, leállósávban veszteglő járművek helyzetét biztonságosabbá tudják tenni.

Egy autó hátsó lámpája felkapcsolt állapotban

A vészvillogók 1951-ben jelentek meg elsőként, akkor találták ki a villogás sebességét is és az egész szisztémáját. Az ESS ezen szeretne változtatni, hiszen ezt a rendszert csaknem 70 éve alkották meg, azóta pedig számos tekintetben fejlődött az autózás. Sokkal gyorsabb lett, sokszorosára nőtt az autópiac, ahogy az egy emberre jutó autók száma is. A lámpák viszont csak technikailag változtak valamelyest és habár a LED-es megoldás valamivel jobb, a rendszeren lenne mit javítani. Stephen Powers, az ESS társalapítója állítása alapján a megoldás egyértelműen az lenne, ha a villogást felgyorsítanák. Szeretnék 4 Hz körülire állítani a villogást, amely másodpercenként akár négy villanást jelent. A cég azt szeretné elérni, hogy a helyzethez képest már előre jelezze az autó a riasztás. Korábban a Volvo alkotott egy komplett biztonsági rendszert, de az sajnos nem érintette a vészvillogókat.

Egy autó belső terében elhelyezkedő vészjelző kapcsoló

A vállalat a Tesla Model 3 kapcsán mutatta be az elképzeléseit, hogy mekkora a különbség a két megoldás között. A prezentáció olyan jól sikerült, hogy még az amerikai Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatóságnak is felkeltette az érdeklődését. Habár nem itthon, de Amerikában lehet, hogy akár az év végéig bevezetésre kerül. Powers felhívta a figyelmet a rendszer praktikusságára, hogy mennyire felhasználóbarát lesz ez az egész rendszer. A kérdés már csak az lehet, hogy vajon ha el is indul Amerikából ez az újdonság, akkor vajon mikor juthat el Európába.

Ha esetleg nem indulna el a videó, kattints és nézd meg eredeti változatban a videómegosztó oldalán.

Kapcsolódó írások

Buick Roadmaster Woodie
2019. július 28.
Tévedés azt hinni, hogy famintázat eltűnt az amerikai autókról, a „woodie” stílusirányzat ma is él és virul.
2019. november 06.
Nem akart kocsiba pattanni, és gyalogolni sem volt kedve.

További hírek