2019. január 31. | 14:29

Joggal érezheted úgy, hogy a Lamborghini Urusnak már nem igazán kell több power. A Manhart tuningcég viszont nem elégedett meg a 650 lóerővel

Ha azt gondoltad, hogy a világ leggyorsabb (végsebessége: 305 km/h) divatterepjárójából, a Lamborghini Urusból nem lehet kihozni többet, hát tévedtél. A német tuningcég, a Manhart hozott ki 810 lóerőt és 980 Nm-es maximális nyomatékot a 4.0 literes, duplaturbós V8-as motorból, mely 160 lóerővel és 130 Nm-rel több az eredeti verzióhoz képest. Elbújhat a Jeep Trackhawk, sőt a Lamborghini legerősebb, gyári terméke az Aventador SVJ is, ami 770 lóerőt és 720 Nm-t teljesít, igaz, mindez turbók nélküli jön ki a 6.5 literes szívómotorból.

A Manhart által kezelésbe vett Urus átalakított turbókat, megerősített nyolcfokozatú automata váltót és egy szabadabban lélegző kipufogórendszer kapott, de ezeken felül átprogramozták az ECU-t, azaz a motorvezérlő központi egységét, így működhet minden továbbra is harmonikusan.

Ezek után is kételkednél a teljesítményében? A gyári Urus 3,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a megpiszkált változat a már említett adatok tükrében 3 másodperc alatt teheti meg mindezt, ami egy 2,2 tonnás monstrumtól meglehetősen jó teljesítmény.

Annak érdekében, hogy a szemlélő tudja, hogy nem egy szimpla Urusról van szó, a Manhart karbonból készült kerékívszélesítéseket helyezett el rajta, kacifántosabb lökhárítókat kapott a 21 colos Y-mintázatú fekete kerekek mellett, hátul pedig négy, már alapjáraton vörösen izzó kipufogóvég figyel. Az áráról egyelőre nincsenek információk, várhatóan jóval drágább lesz az alapból sem olcsó, gyári Urus árához képest (60 millió forint).