2022. május 06. | 11:20

Az átdolgozott V8-as motor lökettérfogata 4,5 literre nőtt.

A Brabus mindig képes a váratlanra, a német tuningcég most például elővette a Mercedes-AMG G-osztályt (G63), és faragott belőle egy 900 lóerős buggyt. Íme a Brabus Crawler!

Brabus Crawler
Fotó: Brabus

Az egyedi homokfutóval a közutakon nem lehet találkozni, mivel a műhely nem akart kompromisszumokat kötni csak azért, hogy a járműre rendszám is kerülhessen. 53 centiméteres hasmagasságával a Crawler nehéz terepen megállja a helyét. Összehasonlításképp: a Ford Bronco és a Jeep Wrangler 29,4 cm, illetve 27,4 cm maximális hasmagassággal rendelkezik.

Brabus Crawler
Fotó: Brabus

Természetesen nem volt elég növelni a távolságot a talaj és a padlólemez között, a speciális terepjáró átdolgozott felfüggesztése egyedi, állítható rugóstagokkal rendelkezik, Ezek akár 16 cm-es rugóúttal is rendelkeznek, hogy leküzdhessék az extrém terepviszonyokat.

Brabus Crawler
Fotó: Brabus

Az ablakoktól és szélvédőktől mentes Crawler hatalmas, terepjárókhoz készített abroncsokon gurul, előre 400 mm-es, hátulra 370 mm-es tárcsafékek kerültek. Aztán ott van az átdolgozott V8-as motor, melynek lökettérfogata 4,5 literre nőtt.

A Brabus Crawler kormánykereke
Fotó: Brabus

6200-as percenkénti fordulatszámon 900 lóerőt teljesít, csúcs forgatónyomatéka (1250 Nm) pedig már 2900-as fordulattól elérhető. A nyomaték a kilencfokozatú automata sebességváltón keresztül jut el a kerekekhez. A Crawler nem lomha, álló helyzetből 3,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége a terepjárós abroncsok miatt elektronikusan 160 km/órára van korlátozva.