2023. július 21. | 09:02

Főként a navigációs rendszerrel, az indítógombokkal és a műszerfallal kapcsolatosak a problémák.

Úgy kerülnek a kereskedőkhöz a Ladák új típusai, hogy azok 70%-a nincs eladható állapotban. Ezt lekszej Podscsekoldin, az Oroszországi Autókereskedők Szövetségének (ROAD) elnöke mondta, írja az Euronews.

Rendkívül kellemetlen volt, ami júniusban történt. A szentpétervári gazdasági fórum alkalmával a Sberbank elnökének szánt Lada Aura az autó nyilvános bemutatóján bemondta az unalmast, és el sem lehetett indítani. Az esetről videó is készült, ami akár ide kattintva is megtekinthető.

Az AvtoVAZ azt állítja, hogy hamarosan megszűnnek az alkatrészek szállításával kapcsolatos gondok. Ezt követően már nem fog problémát jelenteni az, hogy valóban kész, eladható járműveket szállítsanak le.

Valójában azonban ezzel még nem fog megoldódni a helyzet, hiszen a hiányzó alkatrészeket be is kell majd építeni. Összességében több hónap lehet, mire a jelenleg eladhatatlan járművekből értékesíthető készül.

Komoly problémát okoz, hogy a háborús szankciók következtében majdnem az összes nyugati autógyár megszüntette az oroszországi exportját. A Toyota nemrég úgy döntött, használt járműveket sem ad el az oroszoknak.

Az Euronews információi szerint ez a helyzet megsokszorozza a kínai importot. A kereskedők új, vagy keveset futott kínai autókat tudnak kínálni a vásárlóknak. Az Omoda márka igen keresett, már több mint száz márkakereskedése van Oroszországban. A szintén kínai Exeed és a Chery iránt is megnőtt az érdeklődés.e

A lap információi szerint Oroszországban dúl a roncs-import. A kereslet kielégítésére autóroncsokat importálnak, főként Örményországból, amiket kipofoznak, hogy közlekedni lehessen velük.

Depositphotos