2020. október 02. | 17:09

Félreérthető információk terjengenek az interneten a szerkezettel kapcsolatban.

Csütörtökön az Alapjáraton is olvashattál róla, hogy az Európai Parlament által elfogadott járműbiztonsági rendelkezések értelmében 2022 januárjától kezdve minden Európában értékesítésre szánt új gépjárművet alkoholszondás indításgátlóval kell felszerelniük az autógyártóknak. Mint kiderült, ez így ebben a formában nem igaz, a félreértést az ORFK Országos Balesetmegelőzési-bizottságának Facebook posztja okozta, amire én is hivatkoztam.

A szóban forgó 2019/2144-es dokumentumban az „indításgátló alkoholszonda előkészítése” kifejezés szerepel. Ez azt jelenti, hogy 2022-től csak egy szabványosított csatlakozót kell berakniuk az autógyártóknak az európai piacokra szánt új autókba, amely megkönnyíti az alkoholszondás indításgátló beszerelését. A lényeg tehát az, hogy egyelőre nincs arról szó, hogy az új autókat kötelezően fel kell szerelni alkoholszondával.

A rendelkezésnek egyébként más pontjai is vannak, az autógyártóknak a következő biztonsági rendszereket kell majd beépíteniük (kötelezően) az új autókba:

a) intelligens sebességszabályozó;

b) indításgátló alkoholszonda előkészítése;

c) a járművezető fáradékonyságát és figyelmét érzékelő figyelmeztető rendszer;

d) a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszer;

e) vészfékjelzés;

f) tolatóradar; és

g) eseményadat-rögzítő (fekte doboz).

Ha kíváncsi vagy a rendelkezés teljes szövegére, akkor kattints ide.