A Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet és az Amerikai Automobil Szövetség veszélyesnek találja a módosító javaslatot.
65 mérföld/óráról (104 km/h) 70 mérföld/órára (112 km/h) emelnék a sebességhatárt New York állam egyes útszakaszain. Az erről szóló törvénytervezetet Thomas F. O’Mara, republikánus szenátor nyújtotta be.
„Az amerikai államok többségében 65 mph-nál magasabb sebességhatárok vannak. New York állam lemaradásban van ezen téren, ezért szeretnénk ezt a hiányosságot pótolni” – áll a tervezet indoklásában.
Angelo Santabarbara, demokrata képviselő egyetért a kezdeményezéssel, szerinte ugyanis az autók minden eddiginél biztonságosabbak, így minden feltétel adott a sebességhatár módosításához. A Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (IIHS) és az Amerikai Automobil Szövetség (AAA) azonban nem támogatja az ötletet.
„Én azt tanácsolom, hogy maradjon minden a régiben. Ha 70 mérföld/órára emeljük a limitet, az autósok többsége nyolcvannal fog menni, hiszen szerintük ez lesz az új, nem hivatalos sebességhatár” – fogalmazott Chuck Farmer, az IIHS biztonsági kutatásért felelős alelnöke.
A New York Times megszólaltatta Jake Nelsont, az AAA közlekedésbiztonsági igazgatóját is. Szerinte ez a tervezet nem az adatok elemzésen alapszik, és csak növeli a balesetek kialakulásának lehetőségét. A Dél-Kaliforniai Automobil Klub tanulmánya azonban épp ennek az ellenkezőjét állítja.
„Amikor New York államban legutóbb felemelték a sebességhatárt, csökkent a balesetek száma. Én támogatnám a mostani módosítást, ugyanis a szóban forgó útszakaszok magasabb sebességre vannak tervezve, ezenkívül az autók is elég biztonságosak hozzá” – nyilatkozta Patrick Gallivan, az állami közlekedési bizottság tagja.
A szakértők szerint csekély az esély a tervezet elfogadására. Mindenesetre érdekes fejlemény a sebességhatár növelésének ötlete egy olyan világban, ahol lépten-nyomon a limit csökkentéséről lehet hallani.
Amit Budapest kapcsán terveznek, annak sok autós nem örülne, ha megvalósulna.