Auf wiedersehen épülő magyar gyárak és bővítések, pénzügyi válságban a BMW és a Daimler

Közzétéve:
2019-05-13, 11:45

A Handelsblatt német pénzügyi folyóirat vasárnapi sorai között derült fény a két nagyvállalat financiális problémáira, ami Magyarországot is érinti

A Handelsblatt egy német pénzügyi magazin, melynek online sorai között jelent meg a szomorú hír vasárnap, azaz május 12-én azzal kapcsolatban, hogy komoly pénzügyi problémákkal küszködik mind a BMW mind pedig a Daimler. A probléma főleg a magyarországi üzemeket fogja érinteni. Meg lehet, hogy a BMW az eddig ígért 4-5 éves kezdés helyett sosem indul majd el, valamint a Mercedes sem folytatja kecskeméti üzemének bővítését.

A Mercedes háza táján azon hírek járták, hogy a 2020-as évtized elejére már elstartol a második üzem, és párhuzamosan gurulnak majd le a szedánok, elektromos járművek, és az első és hátsókerék meghajtású járgányok, valamint a kompakt modellek. A jelenlegi álláspont szerint minimum egy évvel tolódik el az üzem bővítése, de ez még nem biztos. A Daimler gondozásában működő Mercedes csak az első negyedévben 2 milliárd euró tőkét locsolt el úgymond feleslegesen. A költségek roppant pánikszerű megszorítása ez a német gyártó részéről.

BMW gyártási folyamat és térkép a Magyarországon lévő jövőbeli üzemhez

A BMW ebben a pillanatban még nem hozott végleges döntést, mint a Mercedes, azonban ők is erős gondolkodásra kényszerülnek, hiszen egész 2018 évi forgalmuk alakut másképpen, mint azt várták. Emiatt a debreceni gyár felhúzása erős túlkapacitást eredményezne, ami ismét csak a pénzt szívná el a vállalattól. A projekt kezdetén 1 milliárd eurós beruházást, és évi 150 ezer darabos modellszámot emlegetett a bajor gyártó, mostanra azonban még a gyár felhúzása sem biztos.

Az érintett gyártók nem kívánták kommentálni a német lap által lehozott információkat. Tisztán látszik azonban, hogy az elmúlt évtized növekedése lassan befejeződik, és telítődik mind az amerikai mind pedig az európai autópiac. Míg a BMW még a víz felszínén evickél, és durva csökkenéseket nem kellett könyvelni, addig a Mercedes és az Audi komoly eladási problémákkal küzd, a temérdek új modell bemutatás és fejlesztés ellenére is. A Mercedes eladási számai a 2018-as évhez képest 4,5%-kal az Audié pedig 13%-kal alacsonyabbak.

Ami biztos, hogy 2022-ig minden beruházást kétszer is átgondolnak a német gyártók, hiszen amellett, hogy az európai eladások csökkenek, még az Amerikában hatályba lépni készülő import vámok is durván megnehezítik majd a gyártók dolgát.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2019. február 18.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon
2019. március 05.
A BMW, a Mercedes és az Audi is számos hibrid és elektromos hajtáslánccal szerelt modellt mutatott be a 2019-es Genfi Autószalonon. Megnéztük őket élőben!