Autógyártás: Mikor váltják fel a robotok az emberi munkaerőt?

Közzétéve:
2020-10-25, 22:38

A Fordnak határozott válasza van a kérdésre.

A Ford 1913-ban bemutatott gyártósorával jelentős áttörést ért el az iparágban, mellyel felgyorsulhatott a legendás T-modell összeszerelési folyamata. A forradalmi találmány segítségével a korábbi 12 óra helyett 1,5 órára csökkent a gyártási idő. Ezzel együtt a költségeken is jelentősen tudtak faragni, ezáltal barátibb áron kínálhatták a Ford T-modellt.

Az elmúlt években egyre több robot jelent meg a gyáregységekben, melyek főleg a nehéz alkatrészek emelését végzik. Az ilyen műveletek automatizálása a biztonság szempontjából is kulcsfontosságú. A robotok tehát hasznosak, a Ford azonban úgy véli, hogy soha nem fogják teljesen felváltani az emberi munkaerőt.

Gary Johnson, a Ford gyártási és munkahelyi ügyekért felelős igazgatója a Ford Authoritynek adott interjúban elmondta, hogy a biztonsági szint és a minőség növeléséhez használni fognak robotokat, ám emberi munkaerőre mindig szükség lesz a gyárakban. A kétkezi munkát, az emberi érintés precízióját ugyanis nem lehet gépekkel helyettesíteni.

autógyártás

A Ford Authority azt is kiemelte, hogy a Ford gyártósora 1914-ben már teljes gőzzel üzemelt, a munkások pedig akkoriban körülbelül 1500 forintnak megfelelő napi bért kaptak. Ez a mai viszonyok szerint körülbelül 40 000 forintos napi illetményt jelentene. Fontos látni, hogy krízishelyzetben először a termelésben dolgozó munkások fizetések csökkentik. A koronavírus-járvány számos autógyártó számára okozott komoly nehézségeket. A Ford munkatársai számára megnyugtató lehet, hogy a vezetőség kitart az emberi munkaerő mellett, és nem kívánja robotokkal helyettesíteni a dolgozókat.

Mivel a világjárvány továbbra is érezteti negatív hatásait, a vállalatok költségcsökkentésre és átszervezésekre kényszerülhetnek. Remélhetőleg sikerül megtalálni az egyensúlyt, ezáltal több munkahelyet tudnak majd megmenteni.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
1965 Mercury M-100, piros, pickup, elölnézet, oldalnézet, jobbról, RM Sotheby’s
2019. december 26.
1965-ben a Mercury kanadai divíziója bemutatta a 4. generációs M-100-as pickup átdolgozott változatát. A kistehert csak Kanadában értékesítették, ami sokban egyezett a vele kortárs Ford F-100-assal

További hírek