2020. október 25. | 23:38

A Fordnak határozott válasza van a kérdésre.

A Ford 1913-ban bemutatott gyártósorával jelentős áttörést ért el az iparágban, mellyel felgyorsulhatott a legendás T-modell összeszerelési folyamata. A forradalmi találmány segítségével a korábbi 12 óra helyett 1,5 órára csökkent a gyártási idő. Ezzel együtt a költségeken is jelentősen tudtak faragni, ezáltal barátibb áron kínálhatták a Ford T-modellt.

Az elmúlt években egyre több robot jelent meg a gyáregységekben, melyek főleg a nehéz alkatrészek emelését végzik. Az ilyen műveletek automatizálása a biztonság szempontjából is kulcsfontosságú. A robotok tehát hasznosak, a Ford azonban úgy véli, hogy soha nem fogják teljesen felváltani az emberi munkaerőt.

Gary Johnson, a Ford gyártási és munkahelyi ügyekért felelős igazgatója a Ford Authoritynek adott interjúban elmondta, hogy a biztonsági szint és a minőség növeléséhez használni fognak robotokat, ám emberi munkaerőre mindig szükség lesz a gyárakban. A kétkezi munkát, az emberi érintés precízióját ugyanis nem lehet gépekkel helyettesíteni.

A Ford Authority azt is kiemelte, hogy a Ford gyártósora 1914-ben már teljes gőzzel üzemelt, a munkások pedig akkoriban körülbelül 1500 forintnak megfelelő napi bért kaptak. Ez a mai viszonyok szerint körülbelül 40 000 forintos napi illetményt jelentene. Fontos látni, hogy krízishelyzetben először a termelésben dolgozó munkások fizetések csökkentik. A koronavírus-járvány számos autógyártó számára okozott komoly nehézségeket. A Ford munkatársai számára megnyugtató lehet, hogy a vezetőség kitart az emberi munkaerő mellett, és nem kívánja robotokkal helyettesíteni a dolgozókat.

Mivel a világjárvány továbbra is érezteti negatív hatásait, a vállalatok költségcsökkentésre és átszervezésekre kényszerülhetnek. Remélhetőleg sikerül megtalálni az egyensúlyt, ezáltal több munkahelyet tudnak majd megmenteni.