Az 1200 lóerős Ajlani Drakuma egy Bugatti verő hiperautó

Közzétéve:
2019-11-19, 13:39

Elérkezett egy újabb év, így újabb őrült hiperautót mutattak be más Dubai Autószalonon, a debütáló modell nem más, mint az Ajlani Drakuma.

Az Ajlani Drakuma ismét egy olyan 1200 lóerős koncepció, amely talán sosem épülhet meg. A Közel-Keleten nagyon sok butik gyártó van, ezek pedig nagyon szeretik a nevetségesen gyors és nagy teljesítményű járműveket. Ez nem is meglepő ott, ahol az átlagos családi szedán egy 400 lóerős Mercedes-AMG.

Az 5000 lóerős Devel Sixteen, amely úgy néz ki mintha az űrből jött volna már több mint 5 éve fejlesztés alatt áll és nem úgy tűnik, hogy valaha is sorozatgyártásba kerül majd. Ez pedig ismét egy hiperautó az Egyesült Arab Emirátusokból, amely a Dubaji Autószalonon debütált.

Az Ajlani Drakuma elölről

A Devel Sixteennel ellentétben ennek az autónak az ésszerű 1200 lóerős teljesítményét egy duplaturbós V8-as erőforrás szolgáltatja. Nem pedig egy 5000 lóerős, 12,3 literes, quad-turbós V16-os.

A Top Gear munkatársának a cég alapítója, Bashar Ajlani elmondta, hogy a Dubajban bemutatott prototípus nagyon messze áll még a gyártásba kerüléstől. Ha azonban gyártósorra kerül a Drakuma (magyarul sárkány), akkor Pagani ihletésű lesz, elsősorban azért, mert nagyon kis mennyiségben készülnek, és a legmagasabb szintű szabványok szerint vizsgálják.

Az Aljani Drakuma hátulról fotózva

Ajlani szerint Horacio Pagani az autógyártók egyik bálványa, mert nem köt kompromisszumot az autói tervezésekor. Annyit elárult, hogy a Drakuma szénszálas kasztnival érkezik, az ajtók pedig a sárkány szárnyára emlékeztetnek. Az ablakai be vannak sötétítve, így nem lehet tudni, hogy milyen a belseje, viszont a külső formavilágból kiindulva az is újító lehet.

Az árképzést és a gyártósorra kerülés dátumát sem tudni, hasonló a helyzet a Devel Sixteen esetében, amely a saját tempójában épül és nem spórolnak semmivel.

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2019-es Bugatti Chiron elölről
2020. május 03.
A végsebesség nem minden, itt most a 0-100-on van a hangsúly.

További hírek