Az Alpina a B7-tel egy 600 lóerős dögöt hozott ki a 7-esből

Közzétéve:
2019-02-12, 16:18

Ha a menetkomfort és a bitang erő a kedvenc párosításod, imádni fogod az Alpina B7-jét

Ahogy az már szóba került egy korábbi cikkben, érkezik az új 7-es BMW, így elkerülhetetlen, hogy az Alpina is hozzányúljon a BMW zászlóshajójához. Az elmúlt 5 és fél évtizedben az Alpina nagyon szoros kapcsolatot épített ki a BMW-vel annak ellenére, hogy egy külön tuningcégről van szó. De a kapcsolat olyan szoros, hogy az új B7-es bejelentését is a BMW sajtóosztályáról küldték.

Alpina B7

A 2020-as B7 egy ikerturbós V8-cal fog hasítani, 600 lóerővel és 800 Nm-es nyomatékkal. Így a hatalmas luxus szedánnak bőven elég lesz alig 3,5 másodperc, hogy 0-ról 100 km/h-ra gyorsuljon. A végsebessége is elég impozáns, ugyanis 330 km/h-val tud hasítani, ha le nem veszed a lábad a gázpedálról.

Alpina B7 luxus szedán

Hogy ezt a hatalmas teljesítményt hosszútávon is fent tudja tartani, módosítania kellett az Alpinának a 7-es BMW-n ezt-azt, mint például a hűtési rendszert, kicsit megbuherálták a nyolc fokozatú automata sebességváltót, valamint egy sportkipufogót kapott. Légrugós felfüggesztést is kapott az autó, ami Sport+ vezetési módban automatikusan picit több mint másfél centivel lejjebb engedi az autót 225 km/óra fölötti sebesség esetén. A hátsókerék-kormányzás és a különleges Michelin-gumik javítják az autó kezelhetőségét, míg az Alpina-specifikus lökhárítók amellett, hogy javítják a légellenállást, Alpinásabbá teszik a küllemet.

Alpina B7 luxus utazóautó

A BMW saját, bivalyerős M-sorozatával ellentétben az Alpinánál a menetkomforton van a hangsúly. A B7-nek sokkal gyorsabbnak kell lennie a 7-es szériánál, miközben a nagysebességű hosszútávú utazásokra van optimalizálva. Így amellett, hogy brutálisan erős az autó, hiszen 600 lóerőt tud, a vastagabb ablakok és a Comfort+ fokozat egy sokkal csendesebb utazást tesz lehetővé.

Alpina B7 V8-as motorral

Az új Alpina B7 alapára várhatóan 43 millió körül fog indulni, ami aztán a további extráktól függően olyan magasra szökhet, amit csak a pénztárcád el tud bírni. Ha a szemet vetettél az Alpina B7-re, már csak egyetlen rossz hírem van: 2019 harmadik negyedévéig még várnod kell.

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
E.C.D. Automotive Design Land Rover Defender tuning, oldalról
2018. október 11.
A Land Roverekre specializálódott amerikai cég megint kitett magáért ezzel a projekttel.
Porsche 989-es négyajtós prototípus
2018. november 16.
A négyajtós Porsche hallatán ösztönösen a 2009-ben debütált Panamerára gondolsz, jogosan. De már harminc éve is létezett egy prototípus, hasonló koncepcióval!