2019. január 17. | 12:53

A BMW új zászlóshajója frissült és látva a módosításokat simán nézhetnéd új generációnak: a vesék akkorák lettek, hogy egy 12 éves gyerek simán ki-be járkálhatna rajta

A 7-es BMW legújabb, felvarrott változata az új márkastratégia szülötte, melyet Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója 2017-ben vetített elő: még nagyobb hangsúlyt fektetnek a luxusra és az egyedi, karakteresebb dizájnnyelvezet felé igyekeznek, magyarul, még nagyobb vesékkel operálnak majd.

Ahogyan az előd, az 2019-es 7-es is kétféle tengelytávval érkezik, mindkét modell 22 milliméterrel hosszabb, a normál 5120 mm, míg a Lang változat 5260 mm-re nyúlik. Az autó orrán fedezhetők fel a legmarkánsabb változtatások, a közelmúltban bemutatott X7-eshez hasonlóan orbitális méretű hűtőmaszkot kap, ami 40%-kal nagyobb az elődhöz képest. Új motorháztető, hangsúlyosabb első lökhárító, krómmal díszített légbeömlők figyelhetők meg rajta, a fényszórók jóval keskenyebb kialakítást kaptak elöl és hátul egyaránt. Az elsők esetében választható a Laserlight lézerfény-technológia, hátul OLED lámpákat kapott a 7-es, melyeket egy határozott LED-es sáv kapcsol össze.

Az oldalsó üvegek 5,1 milliméterrel vastagabbak, igyekeztek a zajkomfortot is javítani mindenféle csillapító spoilerrel, és a kerékdobban található anyagokkal. A belső tér finom változtatásokat tartalmaz, beleértve az anyagminőség javulását és a csatlakoztatási, okostelefon töltési lehetőségeket, a multikormány gombjainak kiosztását újragondolták, frissített parkolási segéd is jár majd hozzá. A Live Cockpit Professional a műszerfal elrendezésére utal, egy 12,3 colos és egy 10,25 colos képernyőt kaphatsz, melyen az iDrive rendszer hetedik generációja fut továbbfejlesztett gesztusvezérléssel és hangvezérléssel.

A hibrid, 740e xDrive PHEV alakult át komolyabban, hiszen az előző 2.0 négyhengeres belsőégésű motort egy 280 lóerős, 3.0 literes hathengeresre cserélték és nagyobb akkucsomagot is kapott, így a 12 kWh-s pakknak köszönhetően a tisztán elektromos hatótáv 45-ről 58 kilométerre nőtt. Az ikerturbós 4.4 literes V8, vagyis a 750i 80 lóerővel többet teljesít, így már 530 lóerős. Az M760i xDrive a részecskeszűrővel szerelt, 6.6 literes V12-es motort kapja meg, 585 lóerővel és 800 Nm helyett 850 Nm-rel tapaszt az ülésbe. Dízel fronton maradt a három teljesítményszinttel kérhető 3.0 literes hathengeres 265, 320 és 400 lóerővel. A frissített 7-es BMW adaptív felfüggesztéssel érkezik és ha arra van igény, akár összkerékkormányzással is megvásárolható.