Jön a gigantikus BMW X7!

Közzétéve:
2018-10-17, 15:04

A BMW úgy döntött, megteremti a konkurens modellt a Mercedes-Benz GL-osztály vagy épp az Infiniti QX80 mellé. Az X7-et 2019 márciusában dobják piacra!

A vadonatúj BMW X7 minden aprócska elemével magába foglalja a luxuslimuzinok páratlan megjelenését. Az irigylésre méltó helykínálattal rendelkező SAV (Sport Activity Vehicle) lesz a BMW modelljeinek legnagyobbika!

BMW X7

Ha már a helykínálatról esett szó, akkor rögtön ezzel kezdeném. Ha szereted a luxuskörnyezetet magad körül, valamint nagycsaládos anyuka/apuka vagy, és ennek tetejébe még a német prémiumoktól sem hátrálsz meg, akkor tudnod kell, hogy alapfelszereltségként hét ülést kapsz az X7-be. Amennyiben ez nem elég, a második üléssorba opcionálisan két önálló komfortülést is megrendelhetsz.

BMW X7 belső ülések

BMW X7 panorámatető

Az egyedülálló komfort a harmadik üléssorban is jelen van, mely könyöktámaszokkal, pohártartókkal, valamint USB-aljzatokkal lett ellátva. Az elektromosan állítható ülések alapfelszereltségként Vernasca bőrkárpit bevonatot kaptak, a csomagtér 326 literről a hátsó üléssorok ledöntésével 2 120 literig bővíthető.

BMW X7 csomagtér

A BMW Group spartanburgi üzemében készülő X7 a márka eddigi legnagyobb modelljének ígérkezik több, mint 5 méteres hosszával. Szélessége 2 000 mm, tengelytávja 3 105 mm. A fényűző SAV körös-körül króm kiegészítőkkel gazdagodott, az ügyfelek a sztenderd LED-es első fényszórók helyett extraként BMW Laserlight lézerfény-technológiával felszerelt adaptív LED fényszórók is kérhetnek.

Véleményem szerint a vesék megalkotásakor a tervezők átestek a ló túloldalára, ugyanis meglehetősen nagyra sikeredtek. Az első fényszórók vékonykák, a króm betét a hátsó lámpáknál is megjelenik, valamelyest kettéosztja azokat. Hatalmas ablakokkal, emelt hasmagasság, precíz vonalvezetés és elnyújtott tetővonallal kel életre a BMW X7.

BMW X7 oldalról

Az alapmodellt 20 colos felnikkel kínálják, ezek azonban 21 vagy 22 colos garnitúrákkal variálhatók. A felszereltségi csomagok közt a Design Pure Excellence, valamint az M Sport tételek is megtalálhatók.

Az alapmodell belterét többek közt hangulatvilágítás, háromrészes panorámatető, illetve négyzónás automata klíma teszi teljessé, az ötzónás légkondicionálót, az Ambient Air légfrissítő csomagot, a Sky Lounge funkcióval működő panoráma üvegtetőt, a prémium minőségű üvegből készült kapcsolókat és gombokat azonban már az extrák közt kell keresned.

BMW X7 offroad

Az Off-Road csomag négyféle üzemmódot tartalmaz, melyek az xSand, az xGravel, az xRocks, és az xSnow, ezek egyetlen gombnyomással könnyen elérhetők és variálhatók az ügyfél számára. A BMW X7 esetében az összes csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerrel találkozhatsz, ugyanakkor a kínálat egyes piacokon eltérő lehet. A vadonatúj SAV-ben található rendszerek például a Stop & Go funkcióval működő aktív tempomat, Driving Assistant Professional csomag kormányzó- és sávtartó asszisztenssel ellátva, sávváltásra, illetve sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kikerülési segédlet, valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer. A vészfékezési asszisztens Európában nem elérhető.

BMW X7 bal eleje

Az alapmodellben a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés és a BMW központi operációs rendszer legújabb, 7.0-s verziója lesz megtalálható.

A következő erőforrásokkal lesznek elérhetők a belépőszintű X7 modellek a piacon:

BMW X7 xDrive40i

- 3,0 literes soros hathengeres benzinmotor

- nyolcfokozatú Steptronic automata váltó

- 340 lóerős maximális teljesítmény percenkénti 5 500 és 6 500 főtengely-fordulat között

- 450 Nm csúcsnyomaték percenkénti 1 500 és 5 200 főtengely-fordulat között

- nulláról 6,1 másodperc alatt történő gyorsulás a 100 km/h eléréséhez

- 245 km/h-s végsebesség

BMW X7 navigációs-rendszer

BMW X7 xDrive50i (Európában nem elérhető)

- 4,4 literes V8-as benzinmotor

- nyolcfokozatú Steptronic automata váltó

- 462 lóerős maximális teljesítmény percenkénti 5 200 és 6 000 főtengely-fordulat között

- 650 Nm-es csúcsnyomaték 1 500 és 4 750 főtengely-fordulat között

- nulláról 100 km/h-ra 5,4 másodperc alatt történő gyorsulás

- 250 km/h-s végsebesség

BMW X7 Steptronic váltó

BMW X7 xDrive30d

- 3,0 literes soros hathengeres dízelmotor

- nyolcfokozatú Steptronic automata váltó

- 265 lóerős maximális teljesítmény percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

- 620 Nm csúcsnyomaték percenkénti 2 000 és 2 500 főtengely-fordulat között

- 7,0 másodperces gyorsulás nulláról 100 km/h-ra

- 227 km/h-s végsebesség

BMW X7 beltér

BMW X7 M50d

- 3,0 literes soros hathengeres dízelmotor

- nyolcfokozatú Steptronic automata váltó

- 400 lóerős maximális teljesítmény percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál

- 760 Nm csúcsnyomaték percenkénti 2 000 és 3 000 főtengely-fordulat között

- 5,4 másodperces gyorsulás 0-100 km/h-ra

- 250 km/h-s végsebesség

Forrás:

BMW sajtóközlemény

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon