Off-road teszt a Drivingcampen, FOTÓK+VIDEÓ!

Frissítve:
2018-11-02, 16:09

Természetes környezetben tesztelhettünk öt terepjárót a frissített off-road pályán, Zsámbékon. Nézd meg videón is a SUV-ok küzdelmét extrém terepen!


A Drivingcamptől kaptunk meghívást az elmúlt héten, egy olyan rendezvényre, ahol SUV-kat tesztelhettünk mesterségesen kialakított off-road pályákon. Ez a vezetéstechnikai centrum lényegében azért épült, hogy az amatőrök és a profik is egyaránt tesztelhessék tudásukat, feszegethessék autóik terepképességeit. A biztonságosan kialakított pályákon festői környezetben gyakorlatozhattunk, képzett instruktorok mellett.

Off-road teszt - Driving Camp

Akár a határokat feszegető, 30°-os dőlésszöget is kimaxolhattuk volna egy jobb képességű terepjáróval, de ezt inkább a Senior sofőrökre bíztuk! A 2012. szeptember 1-ei nyitás óta, a betonpályák mellett lehetőség nyílik terepen tesztelni az autókat, ahol ráérezhetsz arra, hogy hogyan használd az autó nyomatékát, kezeld a járművet mély vízben, és hogy hogyan fejleszd a gépkocsi egyensúlyának megtartására begyakorolt technikákat.

Off-road teszt - Driving Camp
A szervezők igyekeztek a crossoverek széles palettáját a rendelkezésünkre bocsájtani, hogy öt akadályt teljesítve bizonyosodhassunk meg arról, hogy ezek a kocsik valóban képesek terepen is teljesíteni. Megérkezve a helyszínre, a parkolóban pillanthattuk meg a tesztalanyokat, egy Suzuki Vitara, Audi Q3 és Q5, egy Isuzu D-Max, és a feljebb sorolt Range Rover Sport és Mercedes G-osztály személyében. Talán az Audik lógtak ki kicsit a sorból, hiszen az Audi prémium terepjárói valóban csak a városba teremtettek, a poros út tőlük áll talán a legtávolabb.

Off-road teszt - Driving Camp
Első körben a lépegető elnevezésű pályára érkeztünk, amely úgy volt kialakítva, hogy mindig a keresztben lévő kerekek estek a mélyedésekbe. A zárt difis rendszerek, mint az Isuzu, Range Rover és a G-osztály gond nélkül oldották meg a feladatot, a többi is természetesen végigment, bár nekik keményebben kellett küzdeniük a bent maradásért.

Off-road teszt - Driving Camp
A második akadályon egy emelkedő és a lejtő elé keveredtünk, ahol azért érdemes volt tisztázni, hogy autónk első és hátsó terepszöge milyen tartományban mozog. Ez emelkedőn egyenletesen, nyomatékból, bő gázzal tepertünk felfelé, lefelé pedig csak a fékkel kellett játszani, természetesen sebességben, lehetőleg egyes fokozatban gurulva. A három ügyesebb darab gyakorlatilag fék nélkül oldotta meg a meredek lejtőt, de az Audik és a Suzuki is becsületesen helyt állt.

Off-road teszt - Driving CampOff-road teszt - Driving Camp
A harmadik ponton a nyomaték áthelyezését szemlélhettük meg közelebbről, megfigyelhettük, hogy hogyan helyezik át a SUV-k a nyomatékot egyik tengelyről a másikra. A billenés után az autók leátlóztak, a pálya kialakításának köszönhetően akár 30-50 centiméterrel is megemelkedhettek a kerekek. A Range Rover légrugói nagyon látványosan dolgoztak, érdemes volt őket kívülről is megcsodálni.

Off-road teszt - Driving Camp
A negyedik akadály a félmérleg-hinta nevet kapta, az autók baloldali kerekeit vezettük rá a rámpára, amely egy idő után átbillent. Simán vették a tesztalanyok az akadályt, bár belülről kissé félelmetesnek érződött a hintára való felhajtás.

Off-road teszt - Driving CampOff-road teszt - Driving Camp
Az utolsó akadályokat már csak a Range Rover Sport és a G-osztály teljesíthette, először egy 30°-os oldaldőlésű dombon hajtottak végig, majd sorrendben a következő százalékkal bíró emelkedők és lejtők következtek: 40-60 80-80 60-40. Végül ismét a Mercedes lopta el a showt, a vezető instruktor által vezérelve mászott le a vízzel elárasztott sziklás falról, meglehetősen magabiztosan.

Off-road teszt - Driving CampOff-road teszt - Driving Camp

 

 

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Kapcsolódó írások

Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
drivingcamp Zsámbék
2018. október 08.
Segíts te is az Álomszállító Alapítványnak, hogy valóra válthassák 150 ember álmát! Vagy, csak váltsd valóra munkatársaid vágyait és rendezz céges bulit a drivingcampen!
Fejre vigyázz! - SsangYong Rexton & Isuzu D-Max bemutató
2018. június 27.
A SsangYong Rexton negyedik generációját és az Isuzu D-Max ráncfelvarrott változatát próbálhattuk ki off-road körülmények között. Ennyi pénzért ilyen kényelmet még sehol nem mértek, és tényleg jól mozog terepen!
Land Rover Discovery Sport vs. Husky-szán
2018. november 02.
A föld alatt 35 méterrel néz szembe egymással egy Land Rover Discovery Sport és egy falka husky vontatta szán, amit egy bajnok irányít. Vajon melyik fog nyerni?