2019. január 17. | 12:24

A Szalay Balázs és Bunkoczi László méterről méterre küzdi előre magát a vendégmarasztalóan puha, forró perui dűnéken

Az előző napi 200 km-es dűnesoron átküzdve magukat még több homokkal szembesültek, azonban a kitartásuknak köszönhetően a Dakar rali utolsó előtti napján már a 20. helyen állnak az összetettben! Az Opel Dakar Team párosára szerdán egy 313 kilométeres hurokszakasz várt, amelyet Pisco körül rendeztek és a dűnéken kívül két extra nehezítéssel is meg kellett küzdeniük.

Erre sokszor járt már a mezőny, az idei évben sincs ez másképp, emiatt rengeteg nyomvonal keresztezte egymást, amin nem volt könnyű kiigazodni. A másik nehézséget pedig az okozta a párosnak, hogy ezúttal nem csak az idővel, hanem három másik versenyzővel is meg kellett küzdeniük. A megszokottól eltérően nem kétperces időközökkel indították el a mezőnyt, hanem négyesével.

Szalayékat az egyik Minivel, egy side by side szöcskével és egy Buggyval indították egyszerre és természetesen mindenkinek presztízskérdés volt az, hogy ő legyen a leggyorsabb az adott brigádból, hiába a versenyzés a lételemük ezeknek a srácoknak.

„A Mini rögtön a rajt után elásta magát, az SxS megindult, és némi egérutat szerzett, de egy kilométer után megelőztük, maradt egy Buggy, azzal versenyeztünk egészen sokáig, de egyszer csak egy dűne tetején elővette a műholdas telefonját és segítséget hívott. Ezt azért láttuk ennyire pontosan, mert mi meg egy másik dűne tetején állva ástunk akkor már, mert a tetőn elfogyott a lendület és elakadtunk.

Ezen a napon is rengeteg dűnén kellett átverekedni magunkat, megdolgoztunk azért, hogy eljussunk ennek a Dakarnak az utolsó szakaszáig, s nem mondom, hogy közben egyszer-kétszer nem kerültünk kritikus helyzetbe. Volt dolga az őrangyalunknak, a végén kétszer olyan magasan repültünk, hogy bármikor vége lehetett volna számunkra a versenynek.” – elevenítette fel a nap eseményeit az Opel Grandland X pilótája, Szalay Balázs.

A Dakar-mezőny egyetlen magyar autós párosa a 27. helyen végzett a szerdai napon, amelyen a toppilóták közül többen is bajba kerültek, s ez egyben azt is jelenti, hogy Szalayék a 20. helyről várják a zárónapot. A páros az elmúlt 14 év legjobb Dakar-eredményét 2012-ben érte el, akkor a huszadik helyen végzett. 2019-ben azzal a céllal vágtak neki a sivatagnak, hogy ezt azt eredményt megközelítik, ez most karnyújtásnyira van.

Hét évvel ezelőtt nem volt ennyire sűrű a mezőny és jóval kevesebb gyári autó szerepelt a rajtlistán, így ez a mostani 20. hely is sokkal értékesebb, mint az akkori. Persze nem szabad még lazítani, ugyanis az utolsó 112 kilométeres zárószakasz még hátra van.

De térjünk vissza egy kicsit a szerdai pályához, mert Bunkoczi Lászlónak is megvan a véleménye az utolsó előtti napról.

„Borzalmas volt! Jó néhányszor mentünk már ezen a környéken, minden tele volt nyomokkal, ráadásul eléggé elöl is rajtoltunk, úgyhogy még az sem segített, hogy mentek előttünk, mert nem mentek.

Többször is megesett, hogy mindenki minden irányból érkezve kereste az éppen aktuális GPS-pontot, úgyhogy nemcsak nekünk okozott fejtörést a pálya. De végül minden pontot érintettünk, és az eredményre sem lehet panaszunk.”

A Dakar rali csütörtökön egy 359 kilométeres szakasszal ér véget, amelyből 112 kilométer a szelektív szakasz hossza.

Az Opel Dakar Team weboldalán a csapattal kapcsolatos minden hír, szinte azonnal megtalálható.

41. Dakar rali 9. szakaszát egy Pisco környéki körszakaszon rendezték, amelynek össztávja 409 km, ebből a szelektív szakasz 313 km volt.

Autósok közt Nasszer al-Attijah és Matthieu Baumel volt a leggyorsabb, őket Nani Roma és Alex Haro Bravo követte a Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz duó előtt. Szalay Balázs és Bunkoczi Lászó pedig a 27. helyen értek be a fárasztó nap végén.

Az összetettben is a Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel páros áll az élen, Nani Roma és Alex Haro Bravo előtt, a Sébastien Loeb, Daniel Elena duó pedig a virtuális dobogó harmadik fokát foglalja el. A magyar alakulat, Szalay Balázs és Bunkoczi László a 20. helyig tornázták fel magukat.

Opel Dakar Team sajtóinformáció