Lawrence Stroll, a brit autógyártó elnöke szerint soha nem csökkenhet nulla százalékra a belső égésű motorral felszerelt járművek aránya.
2030 után is folytatja a belső égésű motorral felszerelt autók gyártását az Aston Martin. Lawrence Stroll, a brit autógyártó elnöke úgy fogalmazott, mindig is lesznek olyan fanatikusok, akiknek szükségük lesz a hagyományos meghajtású járművekre, az Aston Martinnál pedig rájuk is gondolnak.
„Az eladásaink körülbelül 5 százaléka 2030-ban is kizárólag belső égésű motorral hajtott autókból fog állni. Szerintem ez az arány soha nem csökkenhet nullára. Talán 2050-60 környékén, ám olyan messzire nem tudok előre tekinteni” - mondta Lawrence Stroll a Financial Times Future of the Car rendezvényén.
Az Egyesült Királyság kormánya 2030-tól betiltja az új benzines és dízel autók forgalmazását. Ennek értelmében az Aston Martin nem tudná értékesíteni az új járműveket a hazai piacán.
Ami a vállalat motorstratégiáját illeti, a mostani 4 literes V8-asokat a Mercedes-AMG Németországban gyártott hajtóegységei váltják majd fel.
„A Mercedessel kötött új megállapodás keretében Németországban gyártott, különböző teljesítménnyel és nyomatékkal rendelkező AMG-motorok dolgozhatnak az Aston Martinokban” - árulta el Stroll.
Az Aston Martin plug-in hibrid technológiát és elektromos hajtóegységeket is kap német partnerétől. Lawrence Stroll úgy véli, legalább 2026-ig várni kell az Aston első elektromos autójára, mely a korábbi tervekkel ellentétben nem Lagonda néven jelenik majd meg.
„Az elektromos autók tekintetében is döntő szerepe van a márkának. Az Aston Martin gyártja a legszebb kocsikat a világon, ezért az első elektromos modellünk is Aston márkanév alatt érkezik majd” - tette hozzá az Aston Martin elnöke.