Az Audi szerint még bőven nem járt le a belső égésű motorok ideje

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-10-13, 10:14

A német autóipari óriás szerint még a dízelekben is van jövő és az átmenet az elektromos rendszerekre hosszabb ideig fog tartani, mint azt sokan gondolják.

Az autóipari szereplők hétről hétre rukkolnak elő olyan bejelentésekkel, amelyekkel egyre inkább háttérbe szorulnak a hagyományos belső égésű motorok. Az Audi tervei szerint 2025-ig szeretne 20 új EV modellt bemutatni. Az alapvető célok között szerepel az is, hogy ekkorra már nagyjából minden második eladott autójuk részben vagy teljes egészében villanyos meghajtású legyen. Ennek fényében racionális következtetés, hogy szép lassan szándékosan szorítják ki a hagyományos benzines vagy a dízeles belső égésű motorokat.

Audi V6 TDI motor felülről

Az Audi vezetője, Markus Deusmann szerint annak ellenére, hogy a cég törekvései egyértelműen egy elektromos jövő felé tendálnak, időbe telik még, míg teljesen kifutnak a hagyományos erőforrások és ezalatt a sokat kritizált dízelre is gondol. Deusmann szerint ez utóbbi ráadásul a leghatékonyabb konstrukciók közé tartozik. Ő egyébként a VW-csoport kutatás-fejlesztési vezetője is, többek között az Audi ügyfeleit is említve állítja azt, hogy az emberek továbbra is szeretik a dízelmotoros autókat.

2020 Audi A3 Sportback 30 G-Tron menet közben oldalról

Hosszabb távon viszont a vásárlói szegmensben biztosan alul maradnak, ráadásul arra is egyre többet kell költeniük, hogy megfeleljenek a kibocsátási normáknak. Markus Deusmann úgy véli, a hagyományos erőforrások végét politikai döntések fogják jelenteni, amely esetén Európa lehet a dízelek utolsó bástyája, míg a benzines motorok hosszabb ideig megmaradhatnak a kínálatban.

Audi E-Tron GT a háttérben egy várossal, féloldalról

Az Audi azon kevés autógyártók közé tartozik, akik az alternatív meghajtású autókba is befektetnek. A hidrogén üzemanyagcellás technológiával ellátott H-Tron koncepció is ezt mutatja. Ez azonban senkit ne tévesszen meg, a jövő minden valószínűség szerint elektromos lesz a sok felmerülő kérdés ellenére is, hiszen azt elő is kell tudni állítani valahogy. A német márka legizgalmasabb villanyautója kétségtelenül az E-Tron GT lesz. Méltó testvérmodellje és riválisa lesz a Porsche Taycannak.

Ha szereted az Audi legendás turbós motorjait, nézd meg ezt a bemutatót.

Amennyiben nem indulna el, kattints és nézd meg saját YouTube csatornánkon.

Kapcsolódó írások

Audi e-tron modell egy tető parkolóban féloldalról
2020. november 19.
2029-ig 75 modellt fog bemutatni a VW-csoport, amelynek célja, hogy letaszítsa a Teslát az elektromos autók piacának trónjáról.
A Quattro első 25 éve – Az ötlet
2017. február 15.
Hogyan jutott el az Audi az Iltis-technológiától az RS4-ig?

További hírek