2022. október 26. | 08:51

Úgy vélik, hogy nincs értelme már nagyon szigorítani a belsőégésű motorok működésének tisztaságán.

Az Európai Bizottság négy éve dolgozik az Euro 7-es környezetvédelmi normán, de egyelőre úgy tűnik, hogy nem kell tőle túlzottan tartani. Azt ígérik, hogy a belsőégésű motoros autók károsanyagkibocsátására vonatkozó szabályozás nem fogja olyan szigorúan érinteni az autókat, mint a korábbi normák és ebben a döntésben az autógyártók keze is benne van.

Korábban azt kérték, hogy a kibocsátásra vonatkozó értékek egyezzenek meg az Euro 6-ban lefektetett szabályokkal. Ezzel nem a felelősség alól bújnának ki, hanem készülve a 2035-ös elektromos autós átállásra, nem látják értelmét a tervezetnek és úgy vélik, hogy a szigorítás kizárólag a vásárlókon fog csattanni.

„Vállalati szempontból semmi szükségünk nincsen az Euro 7-re, mert a szigorítás miatt a belsőégésű motorokat kéne fejlesztenünk, ahelyett, hogy az elektromobilizációra fókuszálnánk” - mondta a Stellantis csoport vezérigazgatója Carlos Tavares a Párizsi Autószalonon.

Ezzel együtt más gyártó is attól tart, hogy a jelenlegi motorok továbbfejlesztése plusz erőforrást igényelne az elektromos autók fejlesztése mellett, ami többletköltségben, végül az amúgy sem olcsó új autók árában jelenne meg.

Ezzel szemben a másik oldalon Anna Krajinska a NGO Transport & Environment-től azt mondja, hogy az autóipari lobbi tiltakozása az Euro 7 ellen sajnos sikeres volt, mert a Bizottság engedett a követeléseknek.

„Az autógyártók profitja elsőbbséget élvez több millió európai ember egészségével szemben”.

Az Euro 7 bejelentése várhatóan november 9-én esedékes és alkalmazkodva az ipar változásához, már több dologra is odafigyel majd. Amellett, hogy várhatóan azért szigorít a károsanyagkibocsátás mértékén, a fékek és a gumik által elhagyott szennyező anyagokat és az akkumulátorok élettartamát is szabályozni fogja. Az autógyártóknak jellemzően 3 éve van felkészülni a szabványra, így várhatóan 2025 környékén léphet életbe.

Depositphotos