2019. április 23. | 16:46

2019 legszebb autó belsői, amelyek között meglepően megfizethető is szerepel

Személy szerint nem igazán szokott érdekelni a beltér egy autóban, persze legyen kényelmes meg tiszta, ne ragadjon bele a gatyámba egy fél rágó, ha kiszállok, és a többi. De ha a legbutább japán kopogós műanyag vesz körbe egy olyan autóban, amelyben álom a vezetés magasról teszek rá milyen anyagokat használtak és hogy elég csini-e a varrás az üléseken. Amiken mellesleg én ülök, és kövezzetek meg de a fenekemmel még nem tanultam meg látni. My bad.

Ezzel szemben van rengeteg ember, akinek elég sarkallatos pont a választásnál, hogy milyen enteriőrbe huppan be nap mint nap. Azt hinnéd, minél drágább annál jobb, de ez közel sincs így, egészen megfizethető autók is kaphatnak roppantul megnyerő belteret, nem kell a lottó 5-öst elkölteni hozzá. Persze nem ez a jellemző, hiszen a motorizáció és a futás/fogyasztás mindig előrébb való szempont, mint a beltér kinézete a fejlesztés során, azért vannak kivételek.

A WardsAuto 2019-ben is összeszedte, hogy melyik a 10 legszebb beltér az autópiacon, ezek következnek most. Nem feltétlenül értek egyet a döntésekkel, de ízlések és pofonok.

Bentley Continental GT

A Continental GT V8-as motorral nagyjából 54 milló forinttól megvásárolható, de a pénzedért egy csodaszép belteret kapsz. A fa és fém betétektől kezdve egészen a bőr borításokig, az összes felület a Continental GT belterében egyszerűen kifinomult és prémium minőségű. A felületek és ülések elkészítéséhez összesen 3,21 kilométernyi cérnát és 310 675 öltést használtak. Ez nagyon sok öltés. 

BMW M850i

Ahogy a Continental GT, úgy a BMW M850i is egy két ajtós, nagyteljesítményű grand tourer. Az ára viszont éppen csak a fele, így elmondható, hogy viszonylag megfizethető darab. Legalábbis a Bentleyhez képest mindenképp. És bár az elrendezés, a kapcsolók és a váltógomb is nagyon hajaz a kevésbé drága BMW-kben találhatóakra, az anyagok mégis sokkal jobb minőségűek. A kristály váltógomb erős két táboros szekciókra osztja a felhasználókat, valaki imádja, valaki pedig hányni tudna tőle. Ettől függetlenül sajátosnak mindenképpen sajátos.

Genesis G70

A Hyundai luxusalmárkája egy kicsit döcögősen indul ám biztos, hogy szép ívet fog berepülni előbb utóbb. A G70-el bizony elindultak a parkolópályáról, a 2019-es MotorTrend Car of the Year díjat el is halászta. A belsőtér önmagában is megér egy misét, különösen akkor, ha megszámolod mennyi funkciót és extrát kapsz mennyi pénzért. A steppelt bőrülések és ajtókárpitok még egy kis plusz extrát csempésznek a megjelenésbe.

Hyundai Santa Fe

Az elmúlt évek során a Hyundai stratégiát váltott, és ahelyett, hogy a legolcsóbbak akarnának lenni, inkább többet kínálnak ugyanolyan áron. Nos a fejlett technológiai megoldásokon és a jó árakon kívül a Hyundai még adott egy Santa Fe-t is a világnak melynek stílusa és dizájnja messze elhagyja vetélytársait. A magas minőségű anyaghasználat és a jelenlegi trendek a belterek kialakítására vonatkozóan, lassan elmossák a határvonalat a luxus és a nem luxus között.

Jeep Gladiator

A többi felsorolt autóval szemben a Jeep Galdiatort nem azért választották az AutoWards kollégái mert olyan határtalanul fényűző lenne, hanem mert annyira okosan van kitalálva, hogy már amiatt súrolgatja a luxus mezsgyéjét. Egyébként nem mondanám csúnyának sem az anyaghasználat is rendben van, de ennél a modellnél tényleg a praktikum viszi el a prímet. Természetesen a Galdiátorhoz is rendlehtő némi préium extra kiegészítő, mint a hátsó ülés szellőztetés és a hátsó USB portok.

Lincoln Nautilus

A Lincoln már egy ideje küzd, hogy megtalálja arculatát. Ebből Európa nem sok mindent érzékel, egészen kevés Lincoln rohangál az utcákon egy két Navigátort lehet látni diplomata autók személyében, de nagyjából ennyi. Amerikában ellenben még mindig van létjogosultsága a márkának és a Nautilus az egyik legnépszerűbb. Éppen emiatt a luxus gyártó még több luxussal szórta tele a belteret a Black Label fantázianevű stílus vonal rengeteg fát és fémet tartalmaz. Valamint a bordó betétek is nagyon elegáns megjelenést kölcsönöznek.

Mercedes-Benz A220

Ha vezetted már az új A-Osztályt és ültél a régi CLA-ban is akkor tudhatod, hogy szinte lehetetlen elhinni, hogy a két autó ugyanazt a jelzőt viseli. Az A-Osztály ugyan elsőkerék hajtású a Mercedes mindent elkövet, hogy mégis egy minőségi prémium autónak érzed, melyek ugye ritkán első kerekesek. És amíg a külső megjelenés egy kicsit egyszerű a Mercedestől, addig a belső igazán grandiózus. Arról nem beszélve, hogy sokkal drágábbnak is tűnik, mint amennyibe kerül.

Nissan Kicks, azaz az Európai piacon forgalmazott Juke ikertesója

A Nissan Kicks az USA területén eladott Juke testvére. Messzemenően a legolcsóbb modell ezen a 10-es listán mégis számomra abszolút győztes. Szeretem a japánok egyszerűségét, valahogy teljesen időt álló számomra a ne csicsázzuk túl hozzáállás. Sokan ezt úgy veszik, hogy nem is tudnak csak kopogós műanyag belteret gyártani, ami persze nem így van, de az ilyeneknek nem is való egy japán autó, aminek lelke van. Sok szerencsét kívánok a steril germán gépekhez meg a hátmasszírozáshoz a vezetési élmény helyett. No de elkanyarodtam. Lényeg a lényeg, hogy a Kicks belterét is minőségi anyagok borítják, ráadásul igen széles skálán variálható, mégsem kell az egész életedet rákölteni.

Toyota RAV 4

A Toyota RAV 4 talán nem annyira patinás, mint vetélytársa a Honda CR-V. Mégis neki jutott hely a 10-es listán, hiszen mind anyaghasználatban mind dizájnban nagyon nagyot fejlődött az elődhöz képest. Toyotáéknál a külső és belső dizájnra is nagy hangsúlyt fektettek és valóban emeltek az anyagok minőségén is. Többnyire szépen megmunkált, két tónusú bőr borítás található mindenhol, de a varrások és a díszítések is nagyon igényesek. Az 5 db USB port még egy kicsit hozzátesz a bulihoz.

Volvo V60

V mint Volvo, V mint sVédek és az ő kifinomultságuk. 2019-re a Volvonak sikerült felvenni egy olyan fonalat, amivel nem tudnak hibázni. Kicsit a Mazda KODO nyelvével tudnám összehasonlítani, hiszen Ők is minden modelljükre ugyanazokat a jellegzetes vonásokat rajzolják, mégis hagynak elég különbséget, hogy ne téveszd össze a modelleket. Amilyen egyszerű és letisztult a Volvo kívül pontosan ugyanilyen belül. A legjobb rész mindenképpen a kockás kárpitozás, amely elsőre kicsit nagyapósnak tűnhet a svéd wagonban kifejezetten jól fest.