Az Európai Unió szigorúbb mérési módszerek bevezetését tervezi a plug-in hibridek esetében, miután többen bírálták a jelenlegi mérési rendszert, amely alapján akár negyedakkora értékek is születhetnek, mint az egyes autók valós emissziója. 

Az új mérési módszertan azt jelentheti, hogy azoknak autógyártóknak, akik eddig Európában egy adott évben majdnem annyi hálózatról tölthető hibrid modellt adtak el, mint teljesen elektromos járművet, a következő évtől kezdődően több elektromos autót kellene értékesíteniük ahhoz, hogy teljesíteni tudják az uniós kibocsátási célokat és elkerüljék a jelentős bírságokat. A hírek szerint az új teszteljárás 2025-től léphet életbe. 

Toyota Prius plug-in hibrid

Az üzemanyagfogyasztás-mérők adatait – amelyeket az uniós jogszabályok szerint 2021-től kell beépíteni az új autókba – a tesztek során is felhasználják majd. A várakozások szerint ez valósághűbb képet fog mutatni arról, hogy a plug-in hibridek még mindig nagyobb mértékben támaszkodnak-e a belső égésű motorjukra, mint az elektromos akkumulátorra.

Az Európai Bizottság egyik tisztviselője elmondta, hogy folyamatban van a WLTP tesztprotokoll módosítása, amely az üzemanyagfogyasztás-mérők valós adatai alapján határozza majd meg a járművek hasznossági mutatóját. A módosítást az ipar, a kormányok és a fogyasztói szövetségek képviselőiből álló Gépjármű Munkacsoport következő, február 9-i ülésén fogják megvitatni, és várhatóan még idén döntés fog születni az üggyel kapcsolatban.

A kezdeményezés a tesztprocedúra megváltoztatásával kapcsolatban a környezetvédő csoportok és a szabályozó hatóságok közötti egyre növekvő elégedelenségnek köszönhető, ugyanis úgy vélik, a plug-in hibridek korántsem olyan zöldek, mint azt korábban gondolták. Éppen ezért nem szabad egy kalap alatt kezelni őket a tisztán elektromos járművekkel, amikor az elektromobilitást ösztönző irányelveket kidolgozzák. 

A legfrissebb információk alapján a tavalyi évben a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a Renault is eleget tett az EU kibocsátási előírásainak. A 2021-ben a kitűzött cél 95 gramm CO2/kilométer volt, ami némileg változhat, mivel az egyes autógyártók célértékét járműveik átlagos tömegétől függően módosítják.