2020. november 24. | 09:14

Az előző évhez képest 71,2 százalékkal több elektromos autót adtak el, ez azonban még mindig csak 4 százaléka az új autók eladási számának.

Megszokhattuk, hogy napjaink jellemző tendenciái közé tartozik az iparágak zölddé tétele, ami által kormányzati szinteken próbálják csökkenteni egyes gazdasági ágazatok ökológiai lábnyomát. Korábban hallhattunk arról, hogy az Egyesült Királyság egyenesen tiltani fogja azokat az új autókat, amelyek a belső égésű motorral rendelkeznek. Az Európai Bizottság most egy hasonló tervezetet adott ki, amelyben arra ösztönzi a vállalatokat, hogy hatékonyan induljanak el a fenntartható működés felé.

Ennek értelmében 2021 végén életbe fog lépni egy zöld finanszírozási szabály, amely kimondja, hogy mely beruházások számítanak zöldnek, amelyek fenntarthatósági státusszal rendelkeznek. Az EU-s szabály szerint a szolgáltatónak közzé kell majd tennie, hogy mely beruházás teljesíti ezeket a kritériumokat.

Ezen szabályozás szerint az autóiparban az olyan járművekre irányuló befektetés számítana fenntarthatónak, amelyek 50 g/km-nél nem bocsátanak ki több szén-dioxidot. Ez jellemzően a 3,5 tonnánál kisebb tömegű járművek esetén lesz végrehajtható. 2026-tól fenntarthatónak csak a nulla kibocsátású járművek számítanak, amelynek értelmében a hibrid autók elveszítenék a zöld megkülönböztetést.

Az autógyártók már most kifejezték aggodalmukat a tervezettel kapcsolatban, hiszen attól tartanak, hogy a befektetőknek túl gyors lesz ez a tempó és nem tudnak lépést tartani a szabályozás üzemével. A fenntartható járművek eladását tekintve a tendencia javuló, hiszen 2020 első három negyedévében 71,2 százalékkal több elektromos autót értékesítettek az EU-ban az előző évhez képest. Azonban ez a szám az összes eladásnak még mindig csak a 4 százalékát tette ki.