2020. december 22. | 14:50

A trösztellenes jóváhagyással egy versenyjogi akadály is elhárult a két vállalat 38 milliárd dolláros házassága elől.

Megkapta a 38 milliárd dolláros egyesülésükhöz szükséges Európai Uniós trösztellenes jóváhagyást a Fiat Chrysler Automobiles és a PSA csoport, miután tisztázták az európai döntéshozók kisméretű tehergépjárművekkel kapcsolatos kételyeit. Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint a PSA meghosszabbítja a Toyotával kötött megállapodását és csökkenti a járművekre, pótalkatrészekre és kiegészítőkre vonatkozó transzferárakat.

„Az európai kis-és középvállalkozók számára kiemelten fontos, hogy hozzáférjenek a kisméretű teherszállítók versenyképes piacához” - mondta Margrethe Vestager, európai versenyjogi biztos.

Az FCA és PSA riválisai a vállalatok szerviz és karbantartási hálózatát is igénybe vehetik, ezzel is segítve a piac új belépőit. Az egyesülést követően a közös vállalkozás 34 százalékos piaci részesedéssel veheti át a vezetést, miközben a Renault és a Ford 16-16, a Volkswagen 12, a Daimler pedig 10 százalékkal rendelkezik a kisméretű tehergépjárművek szegmensében. Az Európai Unió leginkább amiatt fejezte ki aggodalmát, hogy az egyesülés miatt emelkednének az árak a vásárlók számára.

A mostani jóváhagyással a legnagyobb akadály is elhárult azelőtt, hogy létrejöhessen a világ negyedik legnagyobb autógyártó vállalata. A Stellantis névre keresztelt cég létrehozásáról 2021. január 4-én szavazhatnak a részvényesek. Az egyesült vállalat égisze alá tartozhat a Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Maserati, valamint a Peugeot, Citroen Opel és a DS is.

„Az FCA és a PSA Csoport örömmel üdvözölte az Európai Bizottság jóváhagyását, mely lehetővé teszi a Stellantis, azaz a két cég egyesített vállalatának létrehozását. Az egyesülés várhatóan 2021 első negyedévében válhat véglegessé” - áll a két vállalat közösen kiadott közleményében.