2020. június 29. | 11:31

Imádom, ha egy versenyautó durrog és a váltásoknál így viselkedik.

Ezek a lángok csak egy részét képezik az SCC Tuatara track mód kínálatának. Több cikket írtam már én is az SSC Tuatara névre keresztelt modelljéről, amely lenyűgöző géppé vált a szemünk láttára. A 2020-as Philadelphia Autószalonon debütált, a hírek szerint pedig a Bugatti Chiron nagy ellenfele lehet. Ez a lenyűgöző hiperautó rendelkezik néhány egyedi funkcióval, az alábbi videó pedig az egyik kedvencemet mutatja be.

A Tuatara hasonlóan más hiperautókhoz, több hajtásmódot kínál. Lehetővé teszi a sofőrnek, hogy válasszon a normál, a sport, az orremelés és a track mód közül. Ezek az üzemmódok olyan paramétereket változtatnak, mint a fojtószelep érzékenysége, a sebességváltás időzítése és a felfüggesztés beállítása. Az alábbi videóban láthatod, hogy versenypályára optimalizált beállításokkal, hogyan lövi a lángot, természetesen más paramétereket is állít az a gomb, viszont ez elég látványos.

A track mód bekapcsolásakor az SSC Tuatara jelentősen csökkenti az autó hasmagasságát, elöl 7 cm-re, hátul pedig 8,2 cm-re csökken. Ez jelentős változás a “sima” sport módban beállított 10, illetve 11,4 cm-es értékekhez, a gyártó szerint ez jelentősen befolyásolja a felfüggesztés geometriáját.

A robotizált 7-sebességes CIMA sebességváltó mindössze 50 milliszekundumra csökkenti a váltási időket, hogy a felfüggesztés változását megtámogassa. Ennek eredménye látható ebben a videóban. Ezt az egyedülálló sebességváltót illesztették a duplaturbós, 5,9 literes V8-as erőforráshoz, amely 1750 lóerőt (1305 kilowattot) termel E85-ös üzemanyaggal, illetve 1350 lóerőt (1007 kW-ot) 91-es oktánszámmal.

Kétség nem fér hozzá, hogy az SSC Tuatara a világ egyik legizgalmasabb hiperautója, remélem egyszer láthatok élőben is majd egy ilyet.