2020. január 07. | 10:28

A Lamborghini Huracán EVO hátsókerék-hajtású (RWD) változata hozzáértő kezekben igazi fenevaddá válik.

A kevesebb néha több, a Lamborghini vezetése reméli, hogy ez maximálisan igaz a Huracán EVO termékcsalád legújabb tagjára, ugyanis a kupé és spyder változattal ellentétben csak a hátsó tengelye hajtott, ára pedig 137 000 fonttól, vagyis körülbelül 53 millió forinttól kezdődik (adók nélkül).

A Lamborghinitől nem szokatlan ez a lépés, hogy a belépő szinten összkerekes modellből egy hátsókerekes speciális változatot dob piacra. Az eredeti Huracánt AWD-ként kínálták, ennek megfelelően az új modell esetében már a vezetői élményt helyezték előtérbe, nem pedig az egyenes vonalú teljesítményt és a köridők hajszolását.

A Lamborghini Huracán EVO RWD-t ugyanaz a középre szerelt V10-es motor hajtja, mint az összkerékhajtású Huracán EVO-t. Viszont a teljesítménye 20 lóerővel kevesebb, pontosan 610 lóerő leadására képes 8000-es fordulatnál. Ennek megfelelően a nyomaték is csökkent 600-ról 560 Nm-re, melyet 6500-as fordulaton ad le, eközben még 33 kg-mal könnyebb is lett.

Az RWD Huracán súlycsökkentése ellenére sem képes legyorsulni a 4WD modellt, mivel a 3,3 másodperces 0-100 sprint, 4 tizeddel lassabb az utóbbinál. A végsebességet viszont mind a két modell esetében 325 km/órában maximalizálták.

A Lamborghini P-TCS (Performance Traction Control System) speciálisan kalibrált változata is elérhető. A rendszer az ismerős Strada, Sport és Corsa vezetési módokat kínálja, ezeket a kormányról lehet kapcsolni az ANIMA vezérlőegységnek köszönhetően.

A Lamborghini LDS dinamikus kormányrendszere, a szokásos 7-sebességes, duplakuplungos váltó és egy kifejezetten erre a modellre fejlesztett kipörgésgátló is elérhető, akárcsak a MagneRide elektronikus lengéscsillapítók, de a szokásos acélrugók és hidraulikus lengéscsillapítók is.

Messziről nehéz észrevenni, hogy melyik Huracánnal is van dolga az embernek, viszont közelebb lépve feltűnik az új splitter, az átszabott első légbeömlő és a módosított hátsó diffúzor is.

„A hátsókerék-hajtású Huracán EVO felett a sofőr uralkodik és az autó minden porcikája élményt sugároz. Miközben a modell emlékezteti őt a Lamborghini eredeti prioritásaira, mégpedig, hogy a teljesítmény központjában ő maga áll. Közvetlen visszajelzéseket kap, ennek köszönhetően pedig sokkal jobban beleélheti magát a vezetés örömeibe” –  mondta Stefano Domenicali, a Lamborghini elnök-vezérigazgatója.