2018. december 12. | 16:23

Nem bírt magával a Pininfarina, így jóval a 2019-es Genfi Autószalon előtt közzétett friss fotókat legújabb modelljéről. A jármű nevét is elárulták, de még annak miértjét is!

Nos, a Pininfarina vadonatúj modellt készített. Az a hír járja, hogy az olasz hiperautó amellett, hogy elektromos lesz, 1 900 lóerős maximális teljesítményre is képes lehet, ja, és persze a több, mint 400 km/h-s végsebesség sem piskóta! De vajon mi lehet a névválasztás apropója?

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az eddig kódszám alapján csak PF0-ként ismert jármű arról az emberről kapta nevét, aki 1930-ban megalapította a vállalatot, ő pedig nem más, mint Battista ’Pinin’ Farina. A cég, melynek központja Münchenben található jelenleg unokája, Paolo vezetésével működik, aki azt mondta, valóra vált álom, hogy egy ilyen jellegű autó bemutatására kerül majd sor a 2019-es év folyamán.

„A nagypapám mindig is tudta, hogy egyszer egyedülálló sorozat fog készülni a különleges, Pininfarina márkájú autókból.” – tette hozzá Paolo.

A Forma-1-es autók kétszeres teljesítményével bíró Battista kevesebb, mint 2 másodperc alatt gyorsulhat fel 100-ra, de a 299 km/h-s sebesség eléréséhez sem kell majd neki több 12 másodpercnél. A Pininfarina elöljáróban már úgy hivatkozik vadonatúj modelljére, hogy az „a legizmosabb, olasz teljesítményautó.”

Az Automobili Pininfarina jelenlegi vezérigazgatója, egyben az Audi és a BMW exfőnöke, Michael Perschke elárulta, hogy az elektromos autó hatótávja alaphangon 450 km lesz. A vállalat továbbá igyekszik olyan töltési rendszert fejleszteni, mely kevesebb, mint 40 perc alatt képes lehet 80%-ra feltölteni az autó akkumulátorait.

Annak ellenére, hogy a Battista karosszériájában 5 hűtőt helyeztek el, egy elektromos autó esetében talán nincs is szükség annyi hűtőkapacitásra, mint egy hagyományos, belső égésű motorral rendelkező járműnek. Így azon sem kell meglepődni, hogy sem hatalmas hűtőrácsot, sem nyílásokat nem látni az autó orrán és egyes részein.

A Battistát kívül-belül szénszálból készült elemekkel ékesítették, az akkucsomagok pedig az első ülések között, valamint a hátsó válaszfal mögött lettek elhelyezve.

A vállalat mindössze 150 példányt tervez készíteni a vadonatúj modellből, melynek darabjáért megközelítőleg 2 millió dollárt, azaz 568 millió forintot pengethetnek ki a tehetősebb ügyfelek. A gyártásra 2020-ban kerítenek majd sort!