Sok más autógyártó mellett az Audit is nagyon komolyan érinti a globális alkatrészhiány - írja a Napi.hu.

Olyannyira, hogy az MTI értesülései szerint a német gyártó nem lesz képes növelni a termelést a közeljövőben, sőt az is előfordulhat, hogy egyes modellek el sem fognak készülni.

Ezek az elektronikai alkatrészek többek közt a vezetéstámogató és navigációs rendszerekhez szükségesek, viszont jelenleg globális hiánycikknek számítanak. A chipgyártó vállalatok többsége ugyanis profilt váltott a Covid-19 alatt, és főként szórakoztatóelektronikai eszközökre koncentráltak. Az autóipar ismételt fellendülésével viszont jött a feketeleves, ugyanis a félvezetők hiánya miatt bajba került a gyártás.

Audi épület

Ebből sajnos az Audi is bőven kiveszi a részét, jelenleg a százezret közelíti azoknak az autóknak a száma, amelyeknek nem tudják befejezni a gyártását. Markus Duesmann, az Audi elnöke szerint az ellátási láncok átdolgozása hozhat ideiglenes megoldást annak érdekében hogy biztosítani tudják az évente több milliárd chipet, saját chipgyártásban azonban még nem gondolkodik a vállalat.

A győri Audinál jelenleg egy műszakban folyik a munka a motor- és a járműgyártás szektoraiban egyaránt. A műszakok leállítása nem csak a magyarországi, de a németországi ingolstadti és neckarsulmi üzemeket is érinti.

Az Audi Hungária tájékoztatása szerint az új autók vásárlása esetén megnövekedhet a várakozási idő, felszereltségtől függően 4 héttől egészen 6-12 hónapig tartó csúszás is előfordulhat, és eddig úgy tűnik, a félvezető-ellátás helyzete a következő hónapokban sem fog javulni.