2019. május 24. | 15:09

Az elektromos autók térhódításának egyik első áldozata az Audinál megszűnő TT

Racionalizálás, költséghatékonyság, elektromos modellek. Röviden így lehetne jellemezni az Audi közeljövőre vonatkozó stratégiáját. A tervek szerint a márka 2020-ban 5 új elektromos modellt kíván bevezetni, 2025-re pedig a tisztán villannyal üzemelő típusaik száma 20-ra emelkedik.

Az Audi az elektromobilitás élmezőnyébe kíván tartozni, erőforrásait és fejlesztéseit ebbe az irányba tereli. Ennek megfelelően csökkenteni szeretnék jelenlegi modellpalettájuk komplexitását és elkaszálják a hagyományos hajtásrendszerrel szerelt autóik jelentős hányadát. Ennek a „mozgalomnak” esik áldozatul a Győrben gyártott Audi TT is, mely hamarosan utód nélkül szűnik meg. Az 1998-ban bemutatkozott 2+2 üléses sportkupé 3 generációt élt meg és mindvégig a győri gyártósorokon szerelték össze.

Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke az Audi közgyűlésén úgy nyilatkozott, hogy a kivezetett TT-t néhány éven belül egy teljesen új, tisztán elektromos, méreteiben és tudásában is hasonló modell fogja helyettesíteni. A racionalizálás áldozatául esik továbbá az R8-as is, mellyel a márka kigazolja a benzinfaló sportautóit. Az intézkedésektől és különböző humán reformoktól azt remélik, hogy legalább 15 milliárd eurót tudnak megspórolni a modern technológiák javára.

A győri gyár vonatkozásában felmerült, hogy 2020-ra teljesen szén-dioxid-semlegesen termelő üzemmé alakítják és természetesen az üzemben tovább folyik a termelés. A jelenlegi átalakítások magyar vonatkozásban csak az Audi TT-t érintik, a benzin- és dízelmotorok gyártása és egyéb modellek összeszerelése változatlanul folyik tovább.