2021. szeptember 24. | 14:27

A svéd járműgyártó a híres Iron Mark egy leegyszerűsített változatát alkalmazza a jövőben.

Bemutatta új emblémáját a Volvo, az újonnan tervezett Iron Mark logó egyszerű, fekete színű, esetében a 2D dizájn mellett tette le a voksát a vállalat. Ez sokkal minimalistább, mint a nyugdíjazásra váró logó 3D-s kialakítása, amely még a fotókon is úgy nézett ki, mint egy kézzelfogható jelvény.

A Volvo megerősítette, hogy valóban frissítette az Iron Mark logót, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy mikor kezdik el használni a márka modelljein. A malajziai Paul Tan kiadvány úgy tudja, hogy a svéd autógyártó 2022-ig használhatja a jelenlegi logót, mielőtt 2023-tól átállna az új dizájnra.

Ahogy a Jalopnik megjegyezte, a Volvo 1930 óta használja az Iron Mark logót, bár az évek során számos változáson ment keresztül. Legtöbbünk számára leginkább a 2000-től használt logók ismerősek, amelyek mindegyike az Iron Mark szimbólum és a kék Volvo felirat 3D-s hatásával készült.

Az elmúlt másfél évben számos autógyártó frissítette logóját. Ezek közé tartozik a Volkswagen, a BMW, a Nissan, a Renault és a Kia.

Az új logó bevezetése fontos pillanatban történik a Volvo számára, mivel a hírek szerint a vállalat tőzsdére léphet egy IPO (nyilvános, elsődleges részvénykibocsátás) keretében, amely akár 30 milliárd dollárra is értékelheti az autógyártót. Úgy tudni, hogy a Volvo és a Geely tárgyalásokat folytat a Goldman Sachs-szal és a SEB-vel a tőzsdei bevezetésről.