2021. december 23. | 10:43

A Mulliner részleg második saját autója 1,5 és 2 millió font közötti összegbe kerülhet.

A Volkswagen-csoport 6,0 literes, W12-es motorja – az egyetlen ilyen elrendezéssel rendelkező sorozatgyártású motor – idén 20 éves. Ezalatt az idő alatt számos csúcsmodellben megjelent ez az motor az Audi, a Volkswagen és főként a Bentley kínálatában. Röviddel a következő Mulliner autó piacra dobását követően befejezik a gyártását, mivel a Bentley is a tisztán elektromos autókra kíván komolyabb hangsúlyt fektetni.

A kiszivárgott hírek szerint az új modell a Continental GT Coupé alapjaira fog épülni, de stílusában, exkluzivitásában és műszaki tartalmában is sokkal egyedibb lesz, valamint az ügyfelek sokkal inkább a saját ízlésükre szabhatják majd az autót. A tervezést és az építést is teljes egészében a Mulliner divízió végzi, a kész modell pedig 2023-ban fog piacra kerülni, 80 évvel azt követően, hogy a karosszériaépítő cég és a Bentley megkezdte együttműködését.

A 1,5 millió fontba (aktuális árfolyamon átváltva 650 millió forintba) kerülő Bacalar iránt tapasztalt hatalmas érdeklődésnek köszönhetően – hiszen mind a 12 példány szinte azonnal gazdára talált – a Bentley úgy döntött, hogy a modell keménytetős utódából már 25 darabot fog elkészíteni. Az ára várhatóan 1,5 és 2 millió font között lesz, ám az egyedi személyre szabási lehetőségeknek köszönhetően minden bizonnyal a többség jóval 2 millió font fölötti összegért fog elkelni. Így ez lehet a Bentley eddigi legdrágább autója.

Az erőről a turbófeltöltős, 12 hengeres továbbfejlesztett változata gondoskodik majd és vélhetően hasonló teljesítményre lesz képes, akárcsak a Bacalar és a Continental GT Speed esetében. A várakozások szerint nagyságrendileg 660 lóerős teljesítményt és 900 newtonméter forgatónyomatékot fog leadni. Gyorsulás tekintetében 4 másodperc alatti 0-100-as sprintidőre számíthatunk, a végsebessége pedig meghaladhatja a 320 kilométer/órát.

A Mulliner második saját autója az első olyan projekt, amelyet az elejétől a végéig az Audi ex-tervezője, Andreas Mindt vezet, akit ez év elején neveztek ki a Bentley dizájnfőnökévé, amikor az Audi átvette a Bentley teljes irányítását.