2020. február 17. | 17:24

A berlini fenntartható fejlődés program keretein belül kerültek a rendőrséghez a Toyota Mirai-ok.

A hidrogénhajtáson már évtizedek óta dolgoznak a mérnökök, időnként fel is bukkan egy-egy széria különböző autógyártóknál, amely vizet ereget a szabadba. Valóban működő- és piacképes megoldással a Toyotán kívül azonban még senkinek sem sikerült előrukkolnia. Igazából a japánok technológiája sem tekinthető még 100%-osan piacképesnek, hiszen az autó drága, az üzemanyag előállítása pedig nagyon energiaigényes, a kúthálózat pedig rendkívül ritka.

Ettől függetlenül az elektromos hajtás mellett a hidrogén biztosan szerepel a jövő üzemanyagai között, csak a technológiának még fejlődnie kell. Ez egyébként igaz az elektromosra is, a töltés sebességén vagy az akkuk tartósságán például akad még reszelnivaló. A németek már tradicionálisan hisznek az üzemanyagcellában, a BMW többször is próbálkozott már a megoldással, de igazi áttörést nem sikerült még elérniük.

A berlini rendőrség flottájába éppen ezért nem BMW-k , hanem két Toyota Mirai lett beállítva. Ezek a járművek ugyan az autópályára elfogóautónak kevéssé alkalmasak, de környezetbarát működésükkel teljesen ideálisak városi használatra. Töltésük sem fog különösebben nagy fejfájást okozni, hiszen a hidrogén üzemanyagtöltő infrastruktúra kiépítésében a német főváros élen járónak mondható, szám szerint 5 kút található a területén.

A Berliner Polizei nem az első szerv, amelyik hidrogén-meghajtású Mirai-okat állít csatasorba, korábban a londoni Metropolitan Police is felvett 11 darabot az autóparkjába. Az autók két hidrogéntartályába összesen 5 kilogrammnyi hidrogén fér, amellyel átlagosan 500 kilométert tudnak megtenni. Az üzemanyagcellák aztán elektromos árammá alakítják az üzemanyagot, a folyamat melléktermékeként meg csak vízpára keletkezik.