2019. augusztus 17. | 08:50

Hihetetlen, de az érdekes autóbelsők témaköre szinte kimeríthetetlen, íme, egy újabb lista.

Nissan Quest beltér

A Nissan valamikor a 2000-es évek elején találta ki, hogy az a jó középkonzol, ami közel vízszintesen áll és minden órát, műszert át kell csoportosítani középre, hogy a vezetőt lehetőleg semmi ne akadályozza a szabad kilátásban. A képen a Nissan Quest harmadik generációja látható, amelyet mindössze 5 évig gyártottak 2004 és 2009 között, hogy aztán leváltsa az utódja, mellyel végül eltűnt a kínálatból a típus 2017-ben. Az amerikai piacra szánt 7 személyes kisbusz iránti kereslet – az SUV-őrület miatt - jelentősen megcsappant, ezért szüntették meg.

Subaru XT beltér

A 2 ajtós kupét 1985-től 1991-ig gyártották és a világ számos piacán forgalomba hozták. A belteréhez az inspirációt a mérnökök a repülőgépekből merítették, a műszerfal teljesen futurisztikus, de lerí róla, hogy a 80-as években készült. Ma azt mondják rá, hogy retro-futurisztikus, akkor azonban nagyon jövőbemutatónak szánták, de a következő évtizedekben mégsem lett igazán nagy szám a digitális műszerfal. A Subaru esetében a pisztolyt formázó kormányszarvak a legmeglepőbbek, de a teljesen digitális műszerek és a kormánnyal együtt mozgó klímakezelőpanel szintén izgalmas részletek.

Tesla Model 3 beltér

A vállalat autóiból szinte teljesen száműzték a fizikai gombokat, csak annyit tartottak meg, amennyit feltétlenül muszáj volt. Így történhetett meg, hogy az autók szinte összes funkcióját a középkonzolon helyet kapó hatalmas tablettel lehet kezelni. Nincs ez másként a vállalat legújabb modelljénél, a Tesla Model 3-nál sem, de az eddig megszokottól eltérően az érintőképernyő itt fektetve lett elhelyezve. Szintén újdonság, hogy ebben az autóban a műszerfal kijelzőjét is megszüntették, a menetadatok szintén a tableten jelennek meg.

Citroën Visa beltér

A franciák kisautója mindösszesen egyetlen generációt élt meg 1978 és 1988 között, mégis egy nagyon sikeres modellről van szó. A kicsi és olcsó autóból több, mint 1,2 millió példányt értékesítettek. Az egyszerűsége és viszonylagos kényelme mellett extravaganciája érdemel említést.  Az olyan funkciók működtetését, mint világítás, ablaktörlés és irányjelzés a kormány mögött elhelyezett henger alakú kezelőszerven található gombok, kapcsolók és tekerők segítségével volt lehetséges.

Eunos Cosmo beltér

A Mazda által fejlesztett autó le sem tagadhatná, hogy a 90-es években született, legalábbis ami a beltér formáit illeti. A technológiája viszont jócskán meghaladta korát, orrában azzal a 235 lóerős Wankel-motorral, amely aztán a Mazda RX-7-es orrában is megtalálható volt. Az Eunos Cosmo volt az első japán autó, amelyben GPS is a felszereltség részét képezte, ráadásul a központi kijelzője érintőképernyő (!) volt. A belteret mindehol bőr borította, a műszerfal pedig egy fekete plexi mögött bújt meg és csak a gyújtás ráadása után vált láthatóvá.

Vector W8 beltér

Ennek a szuper ritka sportautónak a műszerfala szinte egy az egyben a repülőgépek pilótafülkéjére hasonlít. A rengeteg apró gomb és a négy kis kijelző által szolgáltatott információk miatt a vezető úgy érezhette, hogy minimum egy vadászgépet irányít. Az ergonómia teljes hiányát némi luxussal, elektromos bőrülésekkel és minőségi bőrrel burkolt műszerfallal kívánták ellensúlyozni. A 389 km/h-ás végsebességre képes sportautóból mindösszesen 22 példány készült 1989 és 1993 között.

Toyota Mirai beltér

A műszerfalát elnézve, főleg a hátsó üléssor távlatából tűnik úgy, mintha egy szamuráj a kardjának a suhintásaival rajzolta volna meg a főbb vonalakat. Egy-két vágás ide, egy kettő oda és kész is. Mondjuk a Mirai kívülről sem olvad bele az utcaképbe, de úgy látszik, a tervezők szerették volna, hogy belül se legyen átlagos az autó, ha már a hajtáslánca nem az. Ugyanis a Toyota Mirai egyike azon kevés autónak, mely hidrogénnel üzemel és kipufogóján mindössze víz távozik. Az autó nem holmi koncepció, 2014 óta kereskedelmi forgalomban kapható.

Bónusz: a Lexus szintén nem a hétköznapi formákról és unalmas belső dizájnról híres. Az Alapjáratnál járt egy Lexus LC 500 V8, ami amellett, hogy gyönyörű, V8-as motorjának hangorgiájával minden benzinvérűt megbabonáz: