Egy tonna vasággyal – Mazda RX-7 R2

Frissítve:
2018-10-29, 08:50

A légkonditól kezdve minden „fölösleges” elemet kipakolt Mike az RX-7-ből, amit pedig lehetett, karbonnal és műanyaggal helyettesített.

Az 1960-as években Colin Chapman versenyautó-konstruktőr megalapította a Lotus Engineering Ltd.-t, vagyis a Lotus autómárkát. Nem sokkal később ebből vált ki a Team Lotus testvérvállalat, mely kifejezetten a motorsportra szakosodott, azon belül is több versenysorozat sikeres szereplője volt. Többek közt a Formula-1 szezonokban és a Le Mans-i 24 órás versenyen is kimagasló sikereket értek el.

Mazda RX-7 R2

Chapman számos újítással forradalmasította a versenyautó-építés művészetét, így például a súlycsökkentés filozófiáját ültette át a Lotus versenyautóiba, amik ennek köszönhetően gyengébb motorokkal is állták a sarat a versenytársak között.

Mazda RX-7 R2 orra

A Colin által alkalmazott technika napjainkban is visszaköszön, sokan előszeretettel alkalmazzák. És bár Mike Boulanger Mazdája sokkal biztonságosabb az akkori Lotus versenyautóknál, a súlycsökkentés jegyében készült RX-7-re bizonyára még maga Colin is büszke lenne, ha látná!

Mazda RX-7 R2 motor

Mike az „FD3RS” rendszám alapján csak FD-nek nevezi a Mazdát, annak ellenére, hogy egyébként nem szokta csak úgy elnevezni autóit. A „3RS” végződésről először a Porsche 911 GT3 RS jutott eszébe, ezért is olyan különleges számára ez a rendszám. Ha jobban megnézem, van pár dolog, amiben még hasonlít is a két gép!

Mazda RX-7 R2 oldalról

Porsche 911 GT3 RS

Mike úgy döntött, LED-es fényszórókat rak az az RX-7-be, ezek lehetővé tették, hogy AWG22-es (American Wire Gauge) huzalmértékű vezetéket használjon AWG 12 vagy 13 helyett. Ezek a vezetékek 33%-kal kisebbek és könnyebbek a gyárinál, ami elsőre nem nagy hűha, de, mivel sok kicsi sokra megy, a vezetékeknek a későbbiekben nagy szerepük lesz a súlycsökkentésben.

Mazda RX-7 R2 Esprit szárny

„A súlycsökkentési metódust három egymást keresztező cél vezérelte: elsőként az, hogy dolgozzak azzal, amim van, tegyem őket hasznossá, majd szánjak elég időt arra, hogy tanuljak ezekből az apró változtatásokból!” – tette hozzá Mike.

Mazda RX-7 R2 Bride sportülés

Ha ez még nem tűnik elég extrémnek, akkor most figyelj: a Mazdán bizonyos helyeken lyukakat fúrtak a további súlycsökkentés érdekében, az acél elemeket pedig alumíniumból vagy épp titánból újították fel. Az átalakítás során az is megesett, hogy Mike bizonyos fémből készült elemeket műanyaggal helyettesített. Time-Sert márkájú menetjavító betétek tették lehetővé Mike számára a kisebb átmérőjű csavarok használatát.

Mazda RX-7 R2 műanyag csavarok

Lenyűgöző, amit Mike és barátja Cole műveltek ezzel az autóval. Összességében mintegy 160 kg-t sikerült lefaragni az RX-7 súlyából, mely így lett végül nem sokkal több, mint 1000 kg. Persze ehhez hozzájárult az is, hogy belülről például kiszerelte a légkondit, amit utólag kissé megbánt, de a macerás visszaszerelés miatt most már így marad.

Mazda RX-7 R2 kormány

A Mazdát jobban szemügyre véve látni, hogy Mike mindent megtett annak érdekében, hogy olyanná formálja az autót, amilyennek elképzelte. Uras Type GT első lökhárító, Car Shop Glow LED-es fényszóró egységek, DAMD fejlesztésű hátsó diffúzor és persze az elmaradhatatlan Esprit 052S karbon szárny: ezek az elemek teszik rendkívül egyedivé az RX-7 megjelenését.

 Mazda RX-7 R2 Esprit szárny

A beltér. Na igen, a beltér. Hát, az sem egy mindennapi darab. Az egy dolog, hogy légkondi nincs az autóban, de maga a Bubbletech, karbonból készült ajtópaneleken sem látni szinte sehol egy árva kapcsolót vagy könyöklőt. Az ablakvezérlők kivételesen megmaradtak gyári formátumban.

Mazda RX-7 R2 karbon ajtópanel

A CarbonMiata panelbe egy mini AIM MXS Strada műszerfal lett helyezve, míg többek közt a világítás, a duda, az ablaktörlő, az indexek és a kipörgésgátló egy, a bal oldalra illesztett nyomógombos egységgel működtethető.

Mazda RX-7 R2 műszerfal

Mazda RX-7 R2 nyomógombos egység

Ahogy a legtöbb csavar, még a hátsó szélvédő is műanyagból van, ami igen becsapós, ám felettébb jó minőségű lehet, hiszen egyáltalán nem észrevehető. Az autó maximális teljesítménye hajszálpontosan 460 lóerő lett végülis.

 Mazda RX-7 R2 kereke

Magától értetődő, hogy ha már Mike mindent kicserélt az autón, hogy a lehető legkönnyebb legyen, szerette volna, ha a kerekek sem a legnehezebbek. Előre 18x10-es Yokohama Wheel Advan Racing RGIII kerekeket, hátulra 18x11-es méretűeket szerzett, Toyo R888 abroncsokba burkolva. A fékezés Carbotech XP12-es első és XD10-es hátsó betétekkel történik, melyek OE nyergekkel egészülnek ki.

 Mazda RX-7 R2 naplementében

Míg Mike kényelembe helyezi magát Bride Zeta 3L ülésén, addig az anyósoldalon ülő személynek be kell érnie a gyári Mazda üléssel.

Ha van egy kis angoltudásod, itt megnézheted, ahogy a srác maga beszél az autójáról:

Forrás:

Kapcsolódó írások

Mazda MX-5 szezonnyitó 2019
2019. április 05.
Több szempontból is fantasztikus, élményekkel teli hétvége volt a március utolsója, mely főként a kis játékos roadstereknek kedvezett
Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
9 kvízkérdés a Mazdáról!
2018. március 04.
Mindent tudsz a Mazda történetéről? Képben vagy a jelenkori modellekkel is? Teszteld a tudásod 9 kvízkérdéssel!
Így válik az elhivatottság hivatássá
2018. május 05.
Ez a rövid cikk az elmúlt 6-7 évem kedvenc autó fotóit tartalmazza, nőként, fotósként, autófotósként, ez egy kicsit döcögős, de nem lehetetlen