2018. szeptember 23. | 08:01

A légkonditól kezdve minden „fölösleges” elemet kipakolt Mike az RX-7-ből, amit pedig lehetett, karbonnal és műanyaggal helyettesített.

Az 1960-as években Colin Chapman versenyautó-konstruktőr megalapította a Lotus Engineering Ltd.-t, vagyis a Lotus autómárkát. Nem sokkal később ebből vált ki a Team Lotus testvérvállalat, mely kifejezetten a motorsportra szakosodott, azon belül is több versenysorozat sikeres szereplője volt. Többek közt a Formula-1 szezonokban és a Le Mans-i 24 órás versenyen is kimagasló sikereket értek el.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Chapman számos újítással forradalmasította a versenyautó-építés művészetét, így például a súlycsökkentés filozófiáját ültette át a Lotus versenyautóiba, amik ennek köszönhetően gyengébb motorokkal is állták a sarat a versenytársak között.

A Colin által alkalmazott technika napjainkban is visszaköszön, sokan előszeretettel alkalmazzák. És bár Mike Boulanger Mazdája sokkal biztonságosabb az akkori Lotus versenyautóknál, a súlycsökkentés jegyében készült RX-7-re bizonyára még maga Colin is büszke lenne, ha látná!

Mike az „FD3RS” rendszám alapján csak FD-nek nevezi a Mazdát, annak ellenére, hogy egyébként nem szokta csak úgy elnevezni autóit. A „3RS” végződésről először a Porsche 911 GT3 RS jutott eszébe, ezért is olyan különleges számára ez a rendszám. Ha jobban megnézem, van pár dolog, amiben még hasonlít is a két gép!

Mike úgy döntött, LED-es fényszórókat rak az az RX-7-be, ezek lehetővé tették, hogy AWG22-es (American Wire Gauge) huzalmértékű vezetéket használjon AWG 12 vagy 13 helyett. Ezek a vezetékek 33%-kal kisebbek és könnyebbek a gyárinál, ami elsőre nem nagy hűha, de, mivel sok kicsi sokra megy, a vezetékeknek a későbbiekben nagy szerepük lesz a súlycsökkentésben.

„A súlycsökkentési metódust három egymást keresztező cél vezérelte: elsőként az, hogy dolgozzak azzal, amim van, tegyem őket hasznossá, majd szánjak elég időt arra, hogy tanuljak ezekből az apró változtatásokból!” – tette hozzá Mike.

Ha ez még nem tűnik elég extrémnek, akkor most figyelj: a Mazdán bizonyos helyeken lyukakat fúrtak a további súlycsökkentés érdekében, az acél elemeket pedig alumíniumból vagy épp titánból újították fel. Az átalakítás során az is megesett, hogy Mike bizonyos fémből készült elemeket műanyaggal helyettesített. Time-Sert márkájú menetjavító betétek tették lehetővé Mike számára a kisebb átmérőjű csavarok használatát.

Lenyűgöző, amit Mike és barátja Cole műveltek ezzel az autóval. Összességében mintegy 160 kg-t sikerült lefaragni az RX-7 súlyából, mely így lett végül nem sokkal több, mint 1000 kg. Persze ehhez hozzájárult az is, hogy belülről például kiszerelte a légkondit, amit utólag kissé megbánt, de a macerás visszaszerelés miatt most már így marad.

A Mazdát jobban szemügyre véve látni, hogy Mike mindent megtett annak érdekében, hogy olyanná formálja az autót, amilyennek elképzelte. Uras Type GT első lökhárító, Car Shop Glow LED-es fényszóró egységek, DAMD fejlesztésű hátsó diffúzor és persze az elmaradhatatlan Esprit 052S karbon szárny: ezek az elemek teszik rendkívül egyedivé az RX-7 megjelenését.

A beltér. Na igen, a beltér. Hát, az sem egy mindennapi darab. Az egy dolog, hogy légkondi nincs az autóban, de maga a Bubbletech, karbonból készült ajtópaneleken sem látni szinte sehol egy árva kapcsolót vagy könyöklőt. Az ablakvezérlők kivételesen megmaradtak gyári formátumban.

A CarbonMiata panelbe egy mini AIM MXS Strada műszerfal lett helyezve, míg többek közt a világítás, a duda, az ablaktörlő, az indexek és a kipörgésgátló egy, a bal oldalra illesztett nyomógombos egységgel működtethető.

Ahogy a legtöbb csavar, még a hátsó szélvédő is műanyagból van, ami igen becsapós, ám felettébb jó minőségű lehet, hiszen egyáltalán nem észrevehető. Az autó maximális teljesítménye hajszálpontosan 460 lóerő lett végülis.

Magától értetődő, hogy ha már Mike mindent kicserélt az autón, hogy a lehető legkönnyebb legyen, szerette volna, ha a kerekek sem a legnehezebbek. Előre 18x10-es Yokohama Wheel Advan Racing RGIII kerekeket, hátulra 18x11-es méretűeket szerzett, Toyo R888 abroncsokba burkolva. A fékezés Carbotech XP12-es első és XD10-es hátsó betétekkel történik, melyek OE nyergekkel egészülnek ki.

Míg Mike kényelembe helyezi magát Bride Zeta 3L ülésén, addig az anyósoldalon ülő személynek be kell érnie a gyári Mazda üléssel.

Ha van egy kis angoltudásod, itt megnézheted, ahogy a srác maga beszél az autójáról: