2023. szeptember 29. | 13:35

Már az első napokban a szegedi vonalon 51%-os volt a növekedés az Oszkár telekocsi rendszerében lefoglalt helyek számában a megelőző hét első két napjához képest. Több mint ezer utas választotta inkább az átszállás nélküli lehetőséget, várhatóan a napi utasszám a vonatpótlás elkövetkező két hónapja alatt tovább növekszik.

Pótlóbusszal, és arról Kiskunfélegyházán vonatra átszállva még a hivatalos menetrend szerint is több mint 2 óra 40 perc a menetidő a fővárosba (nem beszélve a első napokban tapasztalt csúszásokról). És mivel a pótlóbuszok Rókus állomásról indulnak és oda érkeznek, így legtöbb Szegedre igyekvőnek ez plusz utazási időt jelent.

Telekocsival Szeged belvárosából legtöbbször két órán belül elérhető a legnépszerűbb budapesti ki- és beszállóhely, a Népliget.

Legutóbb a 2019-es Budapest-Hatvan-Miskolc vonatpótlás alatt volt ilyen mértékű hirtelen forgalomnövekedés a belföldi telekocsizás terén. Az utasok visszajelzései szerint az utazási mód váltás fő oka az átszállás nélküli utazás lehetősége volt abban az időszakban is.

Az Oszkár telekocsi adatai alapján a 2007-es kezdetektől egyébként is szinte folyamatosan a legforgalmasabb a Szeged és Budapest közti viszonylat, csak a korábban említett miskolci vonatpótlás alatt csúszott a második helyre. A két nagyvároson kívül a főváros és Pécs, Debrecen, valamit Nyíregyháza közt telekocsiznak a legtöbben Magyarországon. A lakosságszám alapján meglepő lehet Vásárosnamény, Fehérgyarmat és Mátészalka előkelő helyezése a forgalmi toplistán, de a térség közösségi közlekedési lehetőségeinek számba véve nincs szükség különösebb magyarázatra.

A vonatpótlás alatt az autósoknak nem csak az egyre növekvő üzemanyagárak megosztása miatt éri meg hirdetni szabad helyeiket, de a spórolás mellett segíteni tudnak más utazóknak a könnyebb eljutásban. Ezt figyelembe véve még a szokásosnál is nagyobb eséllyel lehet jó hangulatú a közös utazás!

 

1

BUDAPEST-SZEGED

50,82%

2

BUDAPEST-MISKOLC

3,55%

3

BUDAPEST-NYÍREGYHÁZA

-0,78%

4

BUDAPEST-PÉCS

22,22%

5

BUDAPEST-DEBRECEN

-11,36%

6

BUDAPEST-FEHÉRGYARMAT

-16,39%

7

BUDAPEST-HAJDÚNÁNÁS

20,51%

8

BUDAPEST-MÁTÉSZALKA

2,33%

 

A 8 legforgalmasabb magyarországi telekocsi viszonylat 2023.09.11 – 12 napokon, és a megelőző hét forgalmához viszonyított változás.

Friss adataink alapján a szegedi vágányzár második hetén is maradt az 50%-os növekedés, a vágányzár előtti héttel összehasonlítva. A Budapest-Szeged viszonylaton egyébként a vágányzár előtti időszakban is nagyobb volt a forgalom.

Szeptember 18-tól a győri vasútvonalon is vágányzár van, ami a Budapest-Győr, Budapest-Szombathely és Budapest-Sopron viszonylatokon is 50%-os forgalomnövekedést eredményezett az azt megelőző héthez képest.

Oszkár

Pixabay