Már az első napokban a szegedi vonalon 51%-os volt a növekedés az Oszkár telekocsi rendszerében lefoglalt helyek számában a megelőző hét első két napjához képest. Több mint ezer utas választotta inkább az átszállás nélküli lehetőséget, várhatóan a napi utasszám a vonatpótlás elkövetkező két hónapja alatt tovább növekszik.
Pótlóbusszal, és arról Kiskunfélegyházán vonatra átszállva még a hivatalos menetrend szerint is több mint 2 óra 40 perc a menetidő a fővárosba (nem beszélve a első napokban tapasztalt csúszásokról). És mivel a pótlóbuszok Rókus állomásról indulnak és oda érkeznek, így legtöbb Szegedre igyekvőnek ez plusz utazási időt jelent.
Telekocsival Szeged belvárosából legtöbbször két órán belül elérhető a legnépszerűbb budapesti ki- és beszállóhely, a Népliget.
Legutóbb a 2019-es Budapest-Hatvan-Miskolc vonatpótlás alatt volt ilyen mértékű hirtelen forgalomnövekedés a belföldi telekocsizás terén. Az utasok visszajelzései szerint az utazási mód váltás fő oka az átszállás nélküli utazás lehetősége volt abban az időszakban is.
Az Oszkár telekocsi adatai alapján a 2007-es kezdetektől egyébként is szinte folyamatosan a legforgalmasabb a Szeged és Budapest közti viszonylat, csak a korábban említett miskolci vonatpótlás alatt csúszott a második helyre. A két nagyvároson kívül a főváros és Pécs, Debrecen, valamit Nyíregyháza közt telekocsiznak a legtöbben Magyarországon. A lakosságszám alapján meglepő lehet Vásárosnamény, Fehérgyarmat és Mátészalka előkelő helyezése a forgalmi toplistán, de a térség közösségi közlekedési lehetőségeinek számba véve nincs szükség különösebb magyarázatra.
A vonatpótlás alatt az autósoknak nem csak az egyre növekvő üzemanyagárak megosztása miatt éri meg hirdetni szabad helyeiket, de a spórolás mellett segíteni tudnak más utazóknak a könnyebb eljutásban. Ezt figyelembe véve még a szokásosnál is nagyobb eséllyel lehet jó hangulatú a közös utazás!
1 |
BUDAPEST-SZEGED |
50,82% |
2 |
BUDAPEST-MISKOLC |
3,55% |
3 |
BUDAPEST-NYÍREGYHÁZA |
-0,78% |
4 |
BUDAPEST-PÉCS |
22,22% |
5 |
BUDAPEST-DEBRECEN |
-11,36% |
6 |
BUDAPEST-FEHÉRGYARMAT |
-16,39% |
7 |
BUDAPEST-HAJDÚNÁNÁS |
20,51% |
8 |
BUDAPEST-MÁTÉSZALKA |
2,33% |
A 8 legforgalmasabb magyarországi telekocsi viszonylat 2023.09.11 – 12 napokon, és a megelőző hét forgalmához viszonyított változás.
Friss adataink alapján a szegedi vágányzár második hetén is maradt az 50%-os növekedés, a vágányzár előtti héttel összehasonlítva. A Budapest-Szeged viszonylaton egyébként a vágányzár előtti időszakban is nagyobb volt a forgalom.
Szeptember 18-tól a győri vasútvonalon is vágányzár van, ami a Budapest-Győr, Budapest-Szombathely és Budapest-Sopron viszonylatokon is 50%-os forgalomnövekedést eredményezett az azt megelőző héthez képest.
Oszkár