2019. március 29. | 02:43

A Tesla szerint az ütközés részben az önvezető rendszer, részben a sofőr hibája volt

Társszerző: Hajdu Balázs

Az elmúlt hónapokban bebizonyosodott, hogy a Tesla vezetéstámogató rendszere számos potenciális baleset elkerülésében nyújtott segítséget. Az út vonalvezetésének változása azonban ezúttal megtréfálta egy Model S rendszerét.

Az elektromos szedán éppen egy autópályán haladt az Egyesült Államokban. Az úton építési munkálatok zajlottak, így a sáv egy kicsit leszűkült. Ha a figyelmesen nézed a sávot, jól látható egy sárga felfestés, a betonkorlát mentén. Az Autopilot rendszer viszont nem vette figyelembe a megváltozott körülményeket. Ennek eredménye lett a betonból készült határolóelemmel való koccanás.

Az autón keletkezett egy komoly horpadás, megsérült a festés és a bal első kerék. Ha a sofőr odafigyelt volna az útra, ahelyett, hogy teljes mértékben a félautomata rendszerre hagyatkozott, az ütközés könnyedén elkerülhető lett volna. Nem ez az első alkalom, hogy egy Tesla az autópályán lévő betonkorlátnak ütközött. Egy hónappal ezelőtt egy Model 3-mal történt meg ugyanez. Annál a balesetnél még nem egyértelmű, hogy az Autopilot rendszer használatban volt-e az ütközés idején. 

A neve ellenére, az Autopilot nem teljesen önvezető rendszer. Az autó működéséhez hozzá tartozik egy sofőr, aki figyeli az utat, és közbeavatkozik, ha szükséges. Ez egy lényeges üzenet, melyet már számtalanszor hangsúlyoztak. A mellékelt ábra – illetve videó – szerint nem elégszer.