Társszerző: Hajdu Balázs

A Daimler tulajdonában lévő Mercedes-Benz munkatársai egy olyan üzleti stratégia kidolgozásán fáradoznak, mely segíthet behozni a koronavírus miatt keletkezett üzleti veszteségeket. Eközben a BMW arra számít, hogy márciusban még érezni lehet a járvány negatív hatásait az autóipari keresletben.

„Februárban nagyot zuhant a kínai piac. Szükségünk van egy üzleti helyreállítási tervre” - mondta a Daimler vezérigazgatója, Ola Kaellenius.

A Mercedes-Benz kínai gyárai egyelőre stabil helyzetben vannak, az ellátási lánc biztosított, a kereskedések háromnegyede pedig újra kinyitott. A vállalat kereskedelmi igazgatója, Britta Seeger elmondta, hogy koronavírus kereskedelmi mutatókra gyakorolt hatásait egyelőre korai lenne megjósolni. A becslések szerint a tavalyi évhez képest enyhe visszaesés várható.

lázmérőzés busz előtt

A rivális BMW kedden arról számolt be, hogy a kínai piacra komoly csapást mért a koronavírus, a vállalat azonban ragaszkodik a célkitűzéseihez, és növelni kívánja az idén eladott személygépjárművek számát. A globális ellátási láncban semmilyen fennakadást nem tapasztaltak. Az eladási mutatók visszaesése várhatóan márciusban is kitart, az éves globális célokkal kapcsolatban egyelőre nem bocsátkoztak elemzésekbe.

„Kínában nagyon komoly hatása volt a koronavírusnak. Egyelőre nem tervezhetünk hosszútávra, a következő három hét ellátottsága azonban biztosított. A távol-keleti országon kívül nincsenek problémáink. Továbbra is tartjuk magunkat az év elején kitűzött növekedési céljainkhoz” - mondta Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója.