2019. december 16. | 12:00

Ismét egy újabb garanciális javítás, ami a japán modellre is vonatkozik.

Idén ősszel már volt egy, a bajorok által kezdeményezett önkéntes visszahívási kampány a Toyota Supra néhány példányára egy biztonsági övvel kapcsolatos kisebb probléma miatt. Biztonsági kockázat akkor nem állt fenn, mindössze az övvezető miatt tekeredhettek meg az övek, melyek okozhattak kisebb kellemetlenséget tulajdonosaiknak.  Az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) most viszont hivatalos visszahívást kezdeményezett a sportkocsik esetében.

Mint ismeretes, a Toyota Suprát az osztrák Magna Steyr gyárban szereli össze a BMW, így az autóval kapcsolatos hibákért is elsősorban ők a felelősek. Ezúttal az első fényszórók rakoncátlankodhatnak, a központi világításvezérlő megbolondulhat és egyik pillanatról a másikra elmehet az autó világítása. Ez már hordoz magában némi veszélyt, ezért a hivatalos visszahívás. A probléma nem csak a japán modellt érinti, néhány BMW típust is a szervizbe köteleznek.

A lámpák vezérlőelektronikájának nyáklapján keletkező zárlat okozhatja a jelenséget, melyet a gyártás során potenciálisan odakerülő szennyeződés eredményezhet. Természetesen az elektronika külső beszállítótól érkezik, így végső soron nem a BMW a hibás, de a felelősséget a kész autókért ők vállalják. A Toyota Supra mellett visszahívnak néhány BMW Z4-et és 330i-t is. Mindösszesen 245 autó érintett, azok, amelyeket 2019. július 15. és október 18. között gyártottak.

Szerencsére még nem érkezett jelentés arra vonatkozóan, hogy a fényszórók hibája miatt bárkit baleset vagy egyéb kár ért volna. A tulajdonosok kiértesítése már folyamatban van az importőrök által. Sajnos az amerikai közlekedési hatóság jelentésében nem tesznek említést az alvázszámokról, így azok, akik fényszóróhibára gyanakodnak a kiértesítés előtt is ellátogathatnak a márkaszervizbe egy átvizsgálásra. Ha az autó valóban érintett, a cserére soron kívül és természetesen garanciában sor kerül.