A NAV szeptemberi árverésén többek között egy Lamborghini Aventador, egy Bentley Continental, egy Porsche Panamera Turbo 971, valamint egy Porsche Panamera 971 is kalapács alá került. Most fény derült arra, hogy az elsőként említett modellekért mennyi pénzt fizettek.

Bentley Continental (balra) mellett parkol a Lamborghini Aventador

Az árverésen azokra az autókra is lehetett licitálni, amelyeket az adóhatóság tavaly júliusban foglalt le, miután házkutatást tartott annál a győri kötődésű férfinél, aki a gyanú szerint több milliárd forint áfát csalt el a bűntársaival. Ugyanez a férfi volt az, aki a Covid első hulláma idején az Aventadorral és a Bentley-vel maszkokat szállított a kórházba és az idősotthonba, ezzel a húzással igyekezett beállítani magát hétköznapi hősnek. A csoport vezetője bűnszervezetben elkövetett költségvetési csalás miatt akár 20 év börtönre is számíthat.

A Bentley Continental becsült ára 77 millió forint, a Porsche Panamerának 30 millió, a Lamborghini Aventadoré 94 millió forint. A legolcsóbb autóra 15 millió forinttól, a legdrágábbra pedig 47 millió forinttól lehetett ajánlatot tenni. Az Aventador végül 71 millió forintért kelt el, a Bentley esetében pedig 54 millió forintnál állt meg a licit, tudta meg a Blikk.

Porsche

Az ügynek azonban biztosan lesz folytatása, az autókat ugyanis egy Németországban bejegyzett lízingcégtől bérelték az adócsalók, a járművek tehát jogilag nem kapcsolhatók hozzájuk. Az intézet vitatja az értékesítés jogosságát, azt állítja, hogy a luxusautók az ő tulajdonában vannak, az adócsalók pedig csak tartós bérleti szerződéssel rendelkeztek a gépkocsikra.

„A gyanúsított a nagy értékű gépjárművekkel kapcsolatos szerződési és bérbeadási körben színlelt ügyleteket kötött azért, hogy vagyont ne lehessen közvetlenül hozzá kötni” – közölte a bulvárújság megkeresésére a Győri Járásbíróság, amely korábban már kimondta, hogy a NAV intézkedése (vagyis a vagyonelkobzás) törvényes és meglapozott volt.

„A német cég jogi lépéseket is tesz. Az autók eladására a büntető eljárásjogi törvény tágan értelmezhető szabályozása alapján van lehetősége a NAV-nak. Emiatt lehetséges, hogy az autók tulajdonosa, a német cég végül csak az állam ellen indított igényperrel juthat hozzá az autói árához. Persze évek múlva. A luxus járműveket megvásároló emberek pedig akár azzal is szembesülhetnek, hogy a bíróság később felülbírálja a korábbi jogsértő döntéseket, és a gépkocsik visszakerülnek az eredeti tulajdonosukhoz” – mondta a Blikknek a lízingcég jogi képviselője, dr. Horváth Lóránt ügyvéd.

„Ha valóban színlelt lett volna a bérleti szerződés, akkor az ügyfelemnek is az eljárás részesének kellene lennie, de nem az. Továbbá a vállalkozó pénzmosással is meg lenne gyanúsítva, de jelenleg az nem szerepel a vele szemben megfogalmazott gyanúban” – jelezte jogi ügyekben jártas szakember.