2022. január 05. | 15:06

Hivatalos levélben reagált a cég a felröppenő spekulációkra.

Miközben mi az ünnepek alatt otthon pihentünk, Dél-Koreában elterjedt egy érdekes autóipari pletyka év vége előtt: a Business Korea és a Korea Economic Daily is arról írt, hogy a Hyundai úgy döntött, bezárja a belső égésű motorokért felelős kutatás-fejlesztési részlegét. A vállalat egyik magas rangú képviselője később cáfolta ezeket az értesüléseket.

Hyundai Tucson
Fotó: Hyundai

A hír megjelenése után a Motor1 magazin felvette a kapcsolatot a koreai céggel, a Hyundai amerikai részlegét vezető Michael Stewart levélben reagált a spekulációkra. Mint írja, a Hyundai egyelőre nem tervezi leállítani az említett részleget, épp ellenkezőleg, a vállalatcsoport elkötelezett amellett, hogy erős hajtáslánc-portfóliót kínáljon az ügyfeleknek világszerte. Vagyis az elektromos motorok mellett egyelőre a nagy teljesítményű motorokkal is számol a vállalat.

Ez a kijelentés nem annyira meglepő, hiszen a márka legkorábban 2035-ben válhat teljesen elektromossá Európában. Az öreg kontinens valószínűleg a világ első régiója lesz, amely megszabadul a benzin- és dízelmotoroktól, feltéve, hogy az EU hagyományos meghajtású járművek betiltásáról szóló javaslatát nem kaszálják el menet közben, de erre vajmi kevés esély van.