A Daimler ez év végéig eldönti, mi lesz a sorsa a Smartnak

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-03-28, 15:18

Már év közben átalakul a Smart márka kínálata, megszűnnek a belsőégésű motorral gyártott típusok és csak elektromos hajtáslánccal lehet majd megrendelni, de az is lehet, hogy év végén bejelentik, hogy bezárják a gyárat

A kínálat átalakítása talán a legkézenfekvőbb lépés a Smartnak. Mivel az elsősorban városi verdát alapvetően kis távolságok megtételére és dugóban állásra tervezték, nem is tudnék célszerűbb alanyt találni az elektromos autók kínálatának bővítésére. Talán egy ideális világban, ahol ezek a kis autók uralják az utakat, tisztább levegővel és több parkolóhellyel élhetőbb a környezet.

A 2019-es Smart ForTwo

A Handelsblatt német gazdasági lap értesülései szerint a Daimler bejelentette, a 2019-es év végéig eldöntik mi lesz a jövője a Smartnak, már ha lesz egyáltalán folytatás. A márka sorsa kérdésessé vált, mivel folyamatos veszteséget termel a Mercedest és Smartot tulajdonló stuttgarti székhelyű cégnek. A konszern az 1998-as bevezetése óta több milliárd eurót locsolt el a városi cirkálóra. Mivel a Daimler következő vezérigazgatójának - aki amúgy a cég történetében az első nem német származású vezető -, Ola Källeniusnek semmilyen érzelmi kötődése sincs az aprócska autókat gyártó márkához, hezitálás nélkül elkaszálhatja a Smartot, ha a vállalat érdekeit nem szolgálja.

A Smart elektormos autóvá alakítása ugyan hozhat újabb lendületet a márka számára, de fejlesztés költségességei miatt nem biztos, hogy megéri a befektetést. Bár a jelenlegi ForTwo és ForFour típusok költségeinek csökkentése érdekében a Renault Twingóval közösen fejlesztették, a hírek szerint a Renault fontolgatja a partnerség megszüntetését. Ha megszűnne a közös munka, a Smart kénytelen lenne egyedül megoldani az új modellek fejlesztéseit, ami nem biztos, hogy megérné.

Ahogy az Evercore ISI befektetőknek szánt elemzésében rámutat, nehéz megjósolni, tud-e nyereségessé válni az apró városi autókat gyártó márka. A Smart globális eladásai 4,6 százalékos visszaesés mutattak a tavalyi évben, ami 128 802 eladott járművet jelent. Bárhogy is lesz, a Smart autói nagyon praktikus megoldást jelentenek a városlakók számára, igaz a konkurencia kínálatában is vannak alternatívak kis városi autókra.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Címkék:

Kapcsolódó írások

BME önvezető Smartja hátulról
2019. március 13.
A tököli reptéren vettünk részt egy kutatási projekt sajtónapján
2020 Smart ForTwo
2019. szeptember 02.
Ez lesz az utolsó alkalom, hogy a Daimler önállóan készít Smart modelleket.

További hírek