2018. október 01. | 15:18

Újabb elektromos modellel bővül a 20 éves Smart család

Az 2018-as Párizsi Autószalonon számos gyártó mellett bemutatkozik a Smart új tanulmányautója, az elektromos Forease. A Mercedes kisautókért felelős vállalata idén 20 éves, ami még különlegesebbé teszi a kétszemélyes járgány nyilvánosságra hozatalát.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az új Smart Forease a német autógyártó két korábbi koncepciójának, a 2011-es Crossblade-nek és a 2011-es Forspeednek a külsejét eleveníti fel. A kabrió kivitel ellenére a Foreasenek nincs sem kemény-, sem puhateteje. Lehet, hogy ő lesz a legkisebb speedster? Szélvédőjének arányai kisebbek a megszokottnál, külseje az autózás hajnalán megjelent versenyautókat idézi – a méteres orrész elhagyásával persze.

Műszerfala sokban tükrözi a Smart hagyományait. Mivel teste nyitott, az egész kabin ki van téve az időjárás viszontagságainak. A műszerfal tetejére szerelt légbeömlők nyílásait két apró képernyővel töltötték fel. Kis mérete ellenére tágas, a design egyedi sportos megjelenést kölcsönöz neki. Kormánya nem teljesen kör alakú, a kézifék még hagyományos és nem elektromos.

A testvér Merci EQC és Maybach Ultimate Luxury-hez hasonlóan az elektromos Smartnak is digitális lesz a műszerfala. A főkonzol középen egy központi kijelző helyezkedik el, ahonnan számos olyan funkció lesz irányítható, amit a régebbi típusokban gombokkal és kapcsolókkal kellett irányítani.

A szellőző ülések megformálása alapos alátámasztást és kényelmet biztosít a sofőr és utasa számára. Az első lámpák három részre osztása vad külsőt kölcsönöz, míg a több színre festett géptest segít kifejezni a tulajdonos egyéniségét.

Az egyetlen negatívum, amit az utastérrel kapcsolatban fel tudok hozni, az egy személyes „tapasztalat”. Igaz, hogy a Smartok műszerfalai mindig is dekoratívak voltak, de egyáltalán nem praktikusak, gondolok a tárolók méretére.

Csomagtere még egy egyszerű ForTwo-hoz képest is kicsi, egy nagyobb sporttáskánal termetesebb rakományt maximum utánfutóval lehet csak utaztatni. Ennek a két praktikátlan megoldásnak ellenére nem gondolom, hogy a Forease-t le kell értékelni. Legfőbb varázsa a formatervében és utasterének kifaragásában rejlik, akinek tágas rakodótér kell, vegyen SUV-ot.

A Forease esetében is a főkonzol alján lesz 2 pohártartó, amik vagy túl szűkek, vagy túl szélesek bármilyen pohárnak, illetve az ajtókra szerelt rekeszek, ahova csak lapos dolgokat lehet betuszkolni.

Most, hogy már szinte minden márkának van sorozatgyártású elektromos vagy koncepcióautója, a Smart az EQ ForTwo Cabrio után előállt a Forease-zel, melyet az előbbi alapjaira építettek. A Daimler kisautókért felelős leányvállalata 2020-ra megszűnteti a belsőégésű motorral felszerelt modellek forgalmazását, utána csak és kizárólag elektromos autókat fog gyártani. Addig még van 2 év, de az USA-ban, Kanadában és Norvégiában már 2017 óta így készülnek a Smartok.