2021. október 12. | 13:01

A szakma egy része nem ért egyet ezzel az állásponttal.

Drágulnak az ételek, az üzemanyagok és bizony a jogosítványszerzés is egyre nagyobb anyagi ráfordítást igényel, az emelkedő árakkal összefüggésben Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke felvetette, hogy érdemes lenne visszahozni a rutinvizsgát, mert szerinte sok tanuló úgy ül a volán mögé és megy ki forgalomba, hogy nincs megfelelően felkészítve. A rendeletalkotók azonban nem értenek egyet vele.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) elődje, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egy 2011 végén hozott rendeletével szüntette meg 2012 januárjától azt az eljárást, amely szerint az autóvezetést tanulóknak külön vizsgázniuk kellett egy rutintanpályán. Azóta a tanulóvezetőknek a forgalmi vizsga keretében kell számot adniuk a parkolási tudásukról, a vizsga idejét ezért felemelték 50 percre.

A tárca azzal érvel, hogy a járműkezelési vizsga eltörlésével egyszerűsödött a vezetői engedély megszerzése, illetve a vizsgázóknak kevesebbszer kell átesniük stresszhelyzettel járó vizsgaeseményeken. A közúti forgalomban való feladatmegoldás megtanulásával a tényleges kihívásokra jobban felkészült járművezetők kapnak jogosítványt, közölte a minisztérium.

„A valós körülmények közötti megmérettetéssel a vizsgázók meggyőzően igazolhatják alkalmasságukat a balesetmentes önálló közlekedésre. A B kategóriás járműkezelési vizsga intézményének esetleges feltámasztása ebből a szempontból visszalépés lenne, az tehát szakmailag nem indokolt” – válaszolta az ITM a Világgazdaság megkeresésére.